menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Bananenboom

Ga naar meest recente reactie

Jope

Jope

Ik kreeg een tweetal jaren geleden een "knol" van een bananenboom die kennissen kochten op een markt in madeira. Ondertussen is ons boompje al een hele boom geworden en kan nog moeilijk binnenshuis gehaald worden.
Ik kocht al via tuinadvies alle mogelijke beschermingsmiddelen (thermovlies, verwarmingsdraad) om hem buiten te laten overleven.
Toch had ik graag de soortnaam gekend van deze mooie bananenboom om te weten of er met die beschermingsmiddelen enige kans ik dat deze plant het buiten overleeft.
Bedankt
Jos

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 4 oktober 2016 - 10:45
Paronoto

Paronoto

Mensenlief.....hoe houdt die plant zich nog recht in dat "pispotje"......
vrijdag 7 oktober 2016 - 16:55
sonjaken

Sonjaken

zet hem beter in de volle grond. 's Winters ev. afdekken
woensdag 5 augustus 2020 - 16:12
Carib

Carib

kijk eens op de site van Palma verde. Daar staan foto's van verschillende soorten. Weinig soorten zijn hier winterhard. Op Gardeners World zie je hoe een niet winterharde banaan ieder jaar wordt uitgegraven en in een kuip wordt overwinterd. Het blad kan eraf gehaald worden.
donderdag 13 augustus 2020 - 19:56
deHaan

DeHaan

De vraag is 4 jaar geleden gesteld.
donderdag 13 augustus 2020 - 21:01
Dany

Dany

Goed dat je het zegt, ik vind het altijd zo zielig als mensen reageren op oude topics en nu doe ik het zelf merde merde merde
donderdag 13 augustus 2020 - 23:48
deHaan
vrijdag 14 augustus 2020 - 18:43
Roeli

Roeli

Zouden die oude topics ook op slot gezet kunnen worden ?
Zo dat ze nog wel gelezen kunnen worden, maar niet meer beantwoord.
Ik ben er zelf ook verschillende keren ingetuind. En dan zie ik opeens de naam van iemand en denk dan, hé, is die ook nog lid.






vrijdag 14 augustus 2020 - 20:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon