menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantensoort uit Madeira

Ga naar meest recente reactie

luijsterburg

Luijsterburg

Tijdens mijn vakantie op Madeira zaten wij in een park onder een Larierboom. Op de grond lagen enkele zaden die naar mijn beleving nooit van de Larier konden zijn.

Ik heb deze meegenomen en gezaaid met als resultaat zie bijgaande foto.
Ik ben erg benieuwd naar wat voor soort boom of struik dit is.

Kan iemand mij daarmee helpen?

De foto van het zaad is helaas wat onduidelijk maar was ter grootte van een koffieboon.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,
Cees

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 15 augustus 2010 - 22:45
hanninkj

Hanninkj

Was het geen Camellia want het blad lijkt erg veel op de Camellia sinensis, kan ook een andere zijn. Graag duidelijker foto van het zaad want dan kan ik zien of het Camelliazaad is.
dinsdag 17 augustus 2010 - 20:52
luijsterburg

Luijsterburg

Hallo Ton,

Alvast bedankt voor je reactie op mijn vraag via Tuinadvies, hierbij nog een foto die mogelijk iets meer duidelijkheid geeft. Het lijkt mij dat de zaailing op dit moment nog lichter en zachter blad heeft maar dat zal wel komen doordat zij nog zo jong is. HHet zaad lijkt inderdaad wel erg veel op de Camellia sinensis.

Ik hoop spoedig nog iets van je te horen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Cees Luijsterburg

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 18 augustus 2010 - 23:02
Fransh

Fransh

de bladeren ,de aanzet aan de steel en het zaad doen mij eerder denken aan de anona.
er staan nog al wat anona bomen in madeira.
gr Frans
woensdag 25 augustus 2010 - 22:27
luijsterburg

Luijsterburg

Hoi Frans,

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Op google heb ik een aantal afbeeldingen en beschrijvingen van annona gevonden en die komen overeen.

Mogelijk zijn de zaden daar terrecht gekomen van voorgangers die op dezelfde bank de vrucht hebben gegeten en de zaden daar hebben laten vallen. Ook niet zo belangrijk meer de plant is nu bij mij bekend en daar ging het om. Ondanks dat de weersomstandigheden hier niet zo gunstig zijn voor de plant ga ik toch proberen hem te behouden.

Hartelijk dank voor je reactie.

Met vriendelijke groeten,

Cees
donderdag 26 augustus 2010 - 12:20
Luc Cant

Luc Cant

Hey Cees,
Succes met uw plant !
We gaan jaarlijks naar Madeira wandelen. Mogelijk kan uw plant hier overleven als ze niet gevoelig is aan grote verschillen in temperatuur.
Met vriendelijke groeten
Luc Cant

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 2 januari 2017 - 15:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon