menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voegen terras en tuinpad

bert1976

Bert1976

We hebben vorig jaar een huis gekocht waarvan het tuinpad en het terras erg gevoelig zijn voor mos en onkruid.

Is het aangeraden om beide te voegen met voegmortel of best iets anders gebruiken?

Heb vernomen dat de voegen bij voegmortsel moeten voldoen aan een minimum breedte en diepte.

Ik weet nu niet of dit het geval is bij het terras?

Vooral bij het terras komt er vooral snel mos bij tussen de voegen voor elke keer het regent.

Dien ik de voegen van het terras uit te krabben of gewoon proper maken van mos en onkruid en zo opnieuw voegen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 11 oktober 2017 - 19:41
Liesette77

Liesette77

Voegmortel zal het best beschermen tegen mosgroei, maar ook zand kan al heel wat mosgroei voorkomen. Bovendien is dat makkelijker aan te brengen.

Verder, voldoende vegen met een harde borstel en afspoelen met water. Een hogedrukreiniger zeker vermijden. Dat maakt de stenen poreuzer en dus nog gevoeliger voor algen en mossen. (Misschien ben je hier iets mee:
https://www.opritaanleggen.net/klinkers-reinigen )
maandag 16 oktober 2017 - 16:22
Henk-Willem

Henk-Willem

Geen reclame maar met betonklinkers heb ik goede ervaringen met "dansand" of iets vergelijkbaar, een onkruidwerend heel fijn voegzand. Je hebt ook nog een versie met cement die een harde voeg geeft.
dinsdag 17 oktober 2017 - 23:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon