menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruidwortels vóór het aanleggen van graszoden

Ga naar meest recente reactie

evy1

Evy1

Hallo,

Ik heb een tuin die vol met onkruid was. Wij hebben alles zelf verwijderd en nu is er alleen maar grond. Maar na weken werken zitten er nog altijd veel wortels in de grond en nieuwe onkruid begint te groeien. Wij willen graszoden plaatsen en mijn vraag is, wat kan ik het beste doen met al de wortels nog voor dat wij de graszoden gaan plaatsen? Is er iets dat ik kan sproeien of zo?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Evy
donderdag 27 juli 2017 - 12:12
deHaan

DeHaan

Wat voor onkruiden heb je?
donderdag 27 juli 2017 - 13:00
evy1

Evy1

Ik heb geen idee hoe ze heten en ik heb geen foto´s om te laten zien. Er waren allerlei soorten, kleine onkruiden met weinig wortels en andere met houtachtige en veel wortels.
donderdag 27 juli 2017 - 13:15
Japanse tuin project

Japanse tuin project

Je zal echt wel met wat meer info moeten komen Evy1. Een advies kan pas zinvol zijn als je de beginsituatie goed beschrijft.

Maar uit de beknopte info die ik lees denk ik niet dat je daar zomaar direct grasmatten aan het leggen bent. Het leggen is slechts 10% van het werk. 90% zit in de goede voorbereiding.
donderdag 27 juli 2017 - 14:12
evy1

Evy1

Ik ga proberen om meer info te geven.
De tuin was enkele jaren niet onderhouden en was vol met onkruid. Ik weet zeker dat er paardebloem was, er was ook iets dat heel hoog groeide maar met ondiepe wortels. Ik voeg bij een foto van onkruid die nu naar buiten groeit, ik weet niet hoe dat heet.
Wij hebben met de hand al het onkruid samen met de wortels weggenomen maar er bleven nog wortels in de grond (het was onmogelijk alles weg te krijgen) en nu beginnen sommige te groeien.
Wij willen grasmatten plaatsen, dus na dat we al het onkruid hebben weggehaald, hebben we omgespit, egaliseert en erop getrapt (geen machine om te walsen). Nu beginnen er nieuwe onkruid te groeien maar heel weinig.
Mijn vraag is, wat kan ik doen om de nieuwe onkruid weg te krijgen en ervoor zorgen dat de wortels die in de grond gebleven zijn, dat die niet gaan groeien? Ik wil dat allemaal doen (als er iets is te doen) vóór dat ik grasmatten leg.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Evy

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 27 juli 2017 - 15:48
evy1

Evy1

Nog een foto

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 27 juli 2017 - 15:48
Japanse tuin project

Japanse tuin project

Mij lijkt de nieuwe onkruidkieming dan toch mee te vallen. Eventuele wortelonkruiden (zoals de paardenbloem) die eventueel aanwezig waren en niet volledig verwijderd werden zullen ook weer door de grasmat komen piepen denk ik.
Aan deze dichtheid van onkruid zou ik hier gewoon matten bovenop leggen.

Is er geen mogelijkheid om de aanwezige steenslag wat meer te verwijderen? Hou er rekening mee dat dit je machines zou kunnen beschadigen later bij bvb beluchten of verticuteren.... nu wat meer moeite erin steken bespaart je veel kopzorgen later.
donderdag 27 juli 2017 - 17:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon