Geprint vanhttp://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/4/tuinaanleg-onderhoud/63757/gazon-vol-kleine-bomkraters-van-de-vogels

0

Gazon vol kleine bomkraters van de vogels

Ga naar meest recente reactie

Rozenbottel56

hallo graag raad ,ons gazon is naar geweten altijd goed bemest ondergrond is wel zavel grond, maar nu dit jaar voor eerste keer na 38 jaar hier wonen staat het gazon vol en echt vol met kleine bomkraters ,gemaakt door de vogels die volgens ons de larve van de meikever eruit komen pikken is dit de natuurlijke weg om het gazon te ontdoen van die larven ? of moet ik een handje helpen met de Chemique producten zodat vogels kans hebben dat ze er van sterven na het eten van besmette larven met chemique in hun lijf ????
graag wat raad aub

groetjes rozebottel56

maandag 17 juli 2017 - 07:47

Roeli

Wat denk je zelf dat het antwoord zal zijn ?
maandag 17 juli 2017 - 18:28

Rozenbottel56

hoi Roeli ,ik denk dat je gaat zeggen van de chemie toe te passen zit ik juist ??want de gazon volledig omspitten haalt ook niks uit en terug opnieuw aanleggen die beestjes blijven er dan nog in zitten .

groetjes
dinsdag 18 juli 2017 - 08:48

Roeli

Ik zou zeggen, laat die vogels rustig hun jongen voeren.
Het houdt vanzelf wel op en dan kan je weer eens aan dat mooie gazon denken.
Volgens mij gaan vogels voor en vergiftig je die toch niet omwille van een stukje gras.

gr. Roeli
dinsdag 18 juli 2017 - 10:17

Rozenbottel56

hoi Roeli ,ok zo gaan we dat doen vond het een wreed gedachte voor die vogels .

woensdag 19 juli 2017 - 21:26

Rivofa

Bomkraters van vogels ??? hoe groot zijn die vogels dan ?
donderdag 20 juli 2017 - 14:10

Dunya

Vraag ik me ook af. Alhoewel vogels kunnen behoorlijk scharrelen.
vrijdag 21 juli 2017 - 08:53

Rozenbottel56

hallo allen zijn kauwkes en tis hier een plaag er zitten er velen!!ook bosduiven landen erop zijn vrij grote vanachter durven ze niet want onze labrador loopt daar op wacht haha
groetjes
vrijdag 21 juli 2017 - 10:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
.