menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grond klaarmaken voor gras door afdekken

gartenjohn

Gartenjohn

Hallo, ik had een vraagje over de aanleg van een niew gazon. Op de grond die we hebben (900m²) staat heel wat onkruid. Ondertussen is het al een aantal keer gefreesd, maar er zal dit jaar geen gras meer aangelegd worden. Ik had ergens gelezen dat het bedekken van de bodem een ecologische manier is om het onkruid te doden. dat zou in mijn geval goed uitkomen, dan hoef ik niet meer te maaien en kan later direct het gras gezaaid worden zonder dat er al meteen onkruid in gaat groeien.

Weet iemand of dit echt werkt? Ook tegen hardnekkig onkruid? (zoals in mijn geval; distels, kattenstaart, ...). Verder zit ik mij dan af te vragen of dit dan best zwarte plastiek is of anti-worteldoek? Anti-worteldoek laat nog steeds vocht door dus geen idee of dan ook alles dood gaat. Langs de andere kant met ondoorlaatbare plastiek heb ik wat schrik voor de afwatering (geen idee wat er gebeurd als het stevig regent op 900m² plastiek....)
donderdag 13 juli 2017 - 00:00
rosetteb

Rosetteb

Ik heb anti-worteldoek gebruikt om een verwilderd perceel onkruid vrij te maken en dat heeft goed gewerkt. September alles bedekt, goed vastgelegd dat het niet kon loswaaien en het volgend voorjaar was al het onkruid dood. Maar er had wel een egel zijn nest onder gemaakt en met veel plezier heb ik gewacht tot familie egel weg was om aan de moestuin te beginnen. Je kan ook karton gebruiken. Hier stonden wel geen kattenstaarten want dat is zo'n hardnekkig onkruid, ik weet niet of je dat hiermee weg krijgt, distels wel.
donderdag 13 juli 2017 - 06:59
pplakke

Pplakke

equisetum arvense zou je misschien weg krijgen na een paar jaar.
maar als dit bij de buren groeit zal dit gewoon terug komen.
eens de plastiek weer weg is en zit tot 3 meter diep dus kan je nooit tegen houden .
verder lijkt 900m² me al vrij veel plastic om te kopen voor een paar jaar.
dit is toch ook niet ecologisch denk ik en zal het ook wel wat kosten.




donderdag 13 juli 2017 - 14:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon