menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinontwerp 100 m2

Ga naar meest recente reactie

Peerke333

Tekst aangepast

Peerke333

Goedemiddag,

Ik heb mijn achtertuin vergroot door de bestaande oprit erbij te betrekken. Totaal is nu 100 m2. Nu maak ik hem helemaal leeg en wil totaal wat anders. Maar wat is nu de vraag? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Sommige tuinontwerpers hebben de komende maanden geen tijd.

Weet iemand een andere ontwerper (regio Weert), of zijn er andere opties om tot een mooi ontwerp te komen. Alle info is welkom.

Groetjes Peter.
donderdag 15 juni 2017 - 16:32
pthomass

Pthomass

Ken je niemand die tuinarchitectuur studeert? Die mannen eens vragen...
Of zoals velen doen, zelf aan de slag gaan
donderdag 15 juni 2017 - 22:38
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Kijk in je omgeving welke planten het goed doen en jij mooi vindt. Let ook op hoe ze staan zonnig schaduw enz. Dan kom je al een heel eind. Vraag desnoods naar de naam en wie weet mag je in het najaar wel een stekje halen.
vrijdag 16 juni 2017 - 15:27
Liesette77

Liesette77

Ook als je een tuinontwerper inschakelt is het volgens mij belangrijk dat je op voorhand al eens nadenkt over wat je ongeveer wil.

Wil je een tuin waarin je tot rust kan komen, wil je vooral bloemen, planten of bomen, of mag het een mix zijn? Hoe zie je de indeling van de tuin: waar wil je bestrating, waar zou er zeker gras moeten komen (als er al gras moet zijn), ... ?

Misschien kan https://www.tuinpraat.be/tuinontwerp/ je wat inspiratie bieden. (Je kan er ook advies en offertes aanvragen bij tuinontwerpers.)
maandag 19 juni 2017 - 16:42
mmgull

Mmgull

Een goed ontwerp heeft tijd nodig dus kan geen kwaad om er paar maand over na te denken.

Wat staat er nu?

Oriëntatie?

Grondsoort?

Budget?


Stuur je wat foto's met afmetingen, dan kan ik je misschien op weg helpen.

maandag 19 juni 2017 - 20:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon