menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon vol bruine plekken - Ik snap er niets van ????

Ga naar meest recente reactie

Fpoeh

Fpoeh

Hallo,

Ik heb een fijne tuin met een stukje gazon. Het gras wil plaatselijk niet echt groeien en na een tweetal dagen zon.... zie foto.

Ik snap niet wat er aan de hand is. Ik kalk, bemest en bewater het gras naar eer en geweten. Echter met niet veel succes.

Het enige opvallende/bijzondere aan mijn tuin is het aantal mieren. Ik kan mij echter niet voorstellen dat die de oorzaak van dit alles zijn.

Wie help mij aan een oorzaak?

Alvast bedankt!!!

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 30 mei 2017 - 20:18
Carib

Carib

Haal eens zowel uit het bruine deel als uit het groene deel een monster van 15 centimeter diep, bijvoorbeeld met een bollenpoter of gewoon een vierkant stukje uitsteken met een spa (kun je daarna gewoon terugstoppen) en kijk eens naar de verschillen. Wellicht is de grond onder het gras niet goed bewerkt en zit er pure zand onder, waardoor het extreem droog wordt. Als er beesten in zitten dan kun je dat op deze manier ook snel zien.
dinsdag 30 mei 2017 - 22:07
tuinmanneke

Tuinmanneke

Engerlingen???
donderdag 1 juni 2017 - 13:54
Wannus

Wannus

Hoogtijd dat we eens enkele buien krijgen .
donderdag 1 juni 2017 - 14:27
Liesette77

Liesette77

Met dit warme weer dacht ik aan droogte, maar als je bewatert kan dat ook geen verklaring zijn... Misschien toch de mieren?

donderdag 1 juni 2017 - 16:47
GraszodenserviceMaris

GraszodenserviceMaris

Als je plekken bent beginnen krijgen rond 01/05 heb je misschien te maken met Engerlingen. In dat geval zouden de plekken nu niet meer mogen uitbreiden (want de beestjes eten nu niet aan de wortels). Als je aan het dorre gras trekt en het ligt echt los, dat is al een eerste indicatie. Ten tweede kan je de beestjes op +/- 15 cm diep ook vinden.
maandag 12 juni 2017 - 16:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon