menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies gezocht!

Ga naar meest recente reactie

JulianaB

JulianaB

Beste tuinliefhebbers,
Ik ben helemaal nieuw in het wereld van tuinieren en daardoor heb ik veel vragen... ik hou van Engelsetuinen en ben namelijk opzoek naar een vaste plant of struik voor mijn halfschaduw voortuin (ligt noord). Ik wil een plant die lang bloeit, die groenblijven niet bladverliezend en winterhard is, het liefste 60 cm+. Mijn idee is om een sort plant te kiezen en mijn voortuin vol te planten om het Engelsetuin gevoel te kunnen krijgen.. ideeën van welke plant kan ik gebruiken??
Alvast bedankt!
donderdag 27 april 2017 - 11:33
Patrikc

Patrikc

Die plant bestaat niet...

Zoals je als liefhebber van Engelse tuinen ongetwijfeld weet, worden in een Engelse tuin veel tot heel veel verschillende plantensoorten gecombineerd die dan deels samen en harmonieus bloeien en/of deels elkaar opvolgen in bloeiperiode zodat de tuin een heel lange tijd mooi en interessant blijft. Met één plant zal dat niet lukken.
donderdag 27 april 2017 - 12:54
LT

LT

Ga op 1 mei naar de plantenbeurs in Bokrijk. Neem een grote plateauwagen mee. Koop die vol en het begin is er...
donderdag 27 april 2017 - 16:46
Tuinprins

Tuinprins

Die plant bestaat wel degelijk!

Hij heet Plasticus sempervirens en is te koop bij de Action Zegt het voort ...


Gegroet, de tuinprins
donderdag 27 april 2017 - 17:34
Polplastron

Polplastron

Dryopteris erythrosora is een leuke varen die aan je eisen voldoet en bij halfschaduw goed zal gedijen. Deze kan je combineren met andere groenblijvende varens als Cyrtomium falcactum of C.fortunei. Zet er nog wat Helleborus orientalis-hybriden bij en eventueel nog wat Pulmonaria of Symphytum grandiflorum erbij.

Op die manier krijg je je Engelse-tuin-gevoel. Met één plant krijg je dat gevoel helaas niet al denk ik wel dat een hele voortuin vol Dryopteris erythrosora best boeiend kan zijn door alle kleine verschillen in groen- en bruintinten. D.erythrosora "Brilliance" zou overigens langer de boeiende kleur houden dan de soort.

Om nog gerichter tips te geven is het wel wenselijk dat je even aangeeft hoe groot die tuin is, welke grondsoort je hebt en hoe het staat met de vochtigheid van de bodem.

Groeten,

Pol
donderdag 27 april 2017 - 21:03
JulianaB

JulianaB

Dankjewel voor jullie tips!
vrijdag 28 april 2017 - 09:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon