menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat gaat het kosten?

mistero

Mistero

Hoi,

Sinds een aantal jaren sukkel ik met mijn rug waardoor echt werken in de tuin niet meer mogelijk is.

Nu ben ik aan het denken om mijn wildernis te laten aanpakken door een tuinman en een onderhoudsvriendelijke tuin te laten maken, geen gras maar grind en dan enkele borders of bloembakken met mooie plantjes
De voortuin is reeds met grind en het onkruid dat tussen het grind kom trek ik met plezier uit.(dat kan ik gelukkig nog) dus daarom ook grind in de achtertuin

Nu vraag ik mij af wat gaat dat kosten?
De tuin is 8x6m en alle planten / gras moeten worden verwijderd, inclusief het tuinhuis dat op inzakken staat.
Het nadeel is dat mijn tuin niet langs achteren te bereiken is, dus alles zal moet worden aan/afgevoerd worden via de voordeur.

Iemand een idee wat dit kan kosten.
Zo krijg ik alvast al een idee.

Groeten
Mist

maandag 24 april 2017 - 22:16
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

weet niet wat dat precies kost.
hier kapt men het split op de oprit en spreid ik het met de kruiwagen zelf.
maar als dit met kruiwagens door het huis moet.
net als het gras dat eerst afgevoerd moet worden.
zal het een pak duurder zijn dan als men het snel met de machine kan spreiden.
die planten kunnen tenzij het over heel dikke stammen gaat kunnen gehakselt worden.

nu zou je ook alles gras kunnen laten zaaien en een robotmaaier.
dan moet je zelf ook niet meer maaien en is een pak minder ingrijpend voor de tuin.
zeker als het ooit verkocht word is gras interessanter denk ik.
want niet iedereen wil een verharde vlakte en is meteen een groot werk om te verwijderen.


dinsdag 25 april 2017 - 05:16
deHaan

DeHaan

Gras laten zitten en er een robotmaaier opzetten.
Borders verhogen, zodat je op de rand van de border kan zitten en je onderhoud kan doen
Dus met muurtjes werken
dinsdag 25 april 2017 - 08:43
sugar

Sugar

Ik denk ook dat gras + robotmaaier minder belastend gaan zijn voor je rug dan alles vol te storten met kiezel. En rondom zou je borders kunnen aanleggen met bloeiende struiken, daar is ook zo goed als geen onderhoud aan.
woensdag 26 april 2017 - 06:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon