menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladeren op houtsnippers

Ga naar meest recente reactie

Twantuinier

Twantuinier

Wij hebben houtsnippers in de tuin liggen en daar liggen nu veel bladeren op. Om die eraf te krijgen hebben we alles geprobeert. Van opzuigen met de bladblazer tot wegharken. Maar steeds komen er veel van die snippers mee. Is er een betere manier of kun je die bladeren gewoon laten liggen

Mvg. Twan
zaterdag 17 december 2016 - 13:26
Roeli

Roeli

Dat blad verteert wel hoor.
zaterdag 17 december 2016 - 15:17
Carib

Carib

Ik heb sinds dit jaar een (stille) bladblazer op accu en ik heb gemerkt dat hij ideaal is voor al het blad dat in mijn tuingedeelte met grindpaden valt. Bij het harken kwam daar ook veel grind mee. Nu blaas ik eenvoudig het blad van het grind bijelkaar of in de borders en het grind blijft gewoon liggen. Opzuigen kan mijn bladblazer niet. Wellicht is blazen in plaats van zuigen bij jou ook de oplossing. Blad naar een andere plek blazen, niet te hard zodat de snippers niet meegaan en op een plek zonder snippers het blad wegharken of zuigen.
zaterdag 17 december 2016 - 15:37
zuurtje

Zuurtje

Wachten totdat na een storm alles mooi in een hoekje gedreven is

Ineke
zaterdag 17 december 2016 - 15:53
Roeli

Roeli

Carib, grint is veel zwaarder dan houtsnippers, hoor. En als het blad nat is, zijn ook die bladeren zwaarder.. Die blaas je niet , zomaar, weg.
zaterdag 17 december 2016 - 17:24
Carib

Tekst aangepast

Carib

Nou, dat zal wel meevallen, want ik heb fijn grind van nog geen cm doorsnee. Grof grind vind ik lelijk, net als split. Ik denk dat mijn grind niet zwaarder is dan flinke houtsnippers. Bovendien kun je ook tactisch blazen. Maar als het niet lukt, dan pech gehad. Niet geschoten altijd mis.
zaterdag 17 december 2016 - 19:06
Dunya

Dunya

Als de houtsnippers flink vochtig zijn zou het moeten lukken want dan worden ze loodzwaar.
zondag 18 december 2016 - 08:48
Roeli

Roeli

Leuk, jongens.
Hebben jullie wel geprobeerd kletsnatte bladeren weg te blazen ?
zondag 18 december 2016 - 09:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon