menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ijzersulfaat

Ga naar meest recente reactie

Gespeel

Gespeel

Mijn grootvader strooide altijd 'ijzersulfaat' op het gazon tegen het mos. Bestaat dat nog? Is dat aan te raden en wat is of doet het precies? Waar koop je het?
zaterdag 7 september 2013 - 13:25
Polplastron

Polplastron

Dit doodt het mos, maar lost op geen enkele manier het onderliggende probleem op. Mos groeit in principe op plekken waar het gras niet goed groeit. Om dit te voorkomen verticuteer ik in het voorjaar en bemest ik vervolgens met een stikstofrijke gazonmest (Gazonstart of i.d.). Hierdoor krijgt het gras een groeispurt waardoor het mos minder kans krijgt. Je gras langer maaien helpt ook.

Natuurlijk zal mos altijd de bovenhand krijgen op plaatsen waar het gras niet groeit zoals in diepere schaduw of op erg droge of natte grond.

Groeten,

Pol
zaterdag 7 september 2013 - 14:06
groenbloemeke

Groenbloemeke

Geeft vlekken op bestrating/terras
zaterdag 7 september 2013 - 14:09
Gespeel

Gespeel

Dat was het wat mijn grootvader deed polplastron: eerst ijzersulfaat strooien, na een paar weken verticuteren en nog na een paar weken bemesten. Rond maart ijzersulfaat strooien en rond april bemesten denk ik. Hij had wel een mooi gazon en op een relatief goedkope manier want dat deed hij telkens maar 1x per jaar.
zaterdag 7 september 2013 - 14:17
Bombycilla

Bombycilla

Je gras langer maaien helpt ook.


Hoe doe je dat, bij mij wordt het altijd korter
zaterdag 7 september 2013 - 16:35
Gespeel

Gespeel

Welke merken van ijzersulfaat heb je bij Aveve? Want ik vond het niet.
zaterdag 7 september 2013 - 19:24
Wannus

Wannus

Hallo
Ik zou je Empress 600 aanraden , te verkrijgen bij Aveve.
Maakt geen vlekken meer op tegels .
Maar ik zou wachten tot in het voorjaar .
Bij behandeling na enkele dagen wordt het bruin ,
wacht dan nog een tweetal weken om te verticuteren .
En het komt moeiteloos mee .
Indien je in mindere mate mos hebt , kun je het ook heel
gemakkelijk uitharken en zelfs uittrekken .
Bij behandeling mag het wel een aantal uren niet regenen .

zaterdag 7 september 2013 - 19:32
Polplastron

Polplastron

Hoe doe je dat, bij mij wordt het altijd korter

zaterdag 7 september 2013 - 22:32
Tuinman65

Tuinman65

Vergeet ijzersulfaat.
Het verzuurt de grond erg hard en is ook heel schadelijk voor de bodembiologie.
Leo
zaterdag 7 september 2013 - 22:53
Polplastron

Polplastron

Bodembiologie Leo? (Toch in de goede richting aan het gaan! )
zondag 8 september 2013 - 17:10
hvc

Hvc

beste resultaten bekom ik door ijzersulfaat de mengen met fijn droog zand (2
zondag 8 september 2013 - 18:29
Tuinman65

Tuinman65

Ik ga al jaren in de goeie richting Pol, alleen begrijpen jullie mijn situatie blijkbaar nog altijd niet
Hoe vaak moet ik het nog uitleggen?
Leo
zondag 8 september 2013 - 23:38
jdcoster

Jdcoster

Minstens tot je mij en nog een paar anderen niet meer op een onbeleefde manier beschuldigt van toch stiekeme gifmengers te zijn.
Ikzelf blijf er bij dat het onbezonnen gebruik van chemische producten zelden een oplossing biedt voor de problemen van onervaren of luie tuiniers en voor mensen die niet zoeken naar een natuurlijk evenwicht in de tuin.
Ik moet wel toegeven, uw stijl van communiceren is veranderd de laatste tijd.

maandag 9 september 2013 - 08:48
Tuinman65

Tuinman65

Wij zullen het nooit eens geraken Joel.
Uw voorzichtige toenadering gaat daar niet bij helpen.
Ik moet je gewoon niet en dat blijft zo, je hebt me te diep geraakt.
Leo
maandag 9 september 2013 - 23:49
jdcoster

Jdcoster

Niet kleinzerig zijn h
dinsdag 10 september 2013 - 00:12
Bombycilla
dinsdag 10 september 2013 - 11:12
herbert

Herbert

is dat hier nog een 'tuinforum' of eerder een 'kletscaf
dinsdag 10 september 2013 - 11:58
Tuinman65

Tuinman65

Nee, dit is geen kletscaf
dinsdag 10 september 2013 - 23:45
Bombycilla
woensdag 11 september 2013 - 11:11
Gespeel

Gespeel

Nu heb ik wel nog altijd geen antwoord op mijn vraag welk merk ijzersulfaat bevat. Ik wil namelijk eerst al mijn mos morsdood krijgen om daarna de oorzaak aan te pakken en opnieuw te beginnen: de pH-waarde van mijn gazongrond checken, al naargelang het resultaat bekalken en bemesten, opnieuw inzaaien, langer maaien, enzovoort. Maar dat kan ik niet doen voor ik eerst het mos dat er nu staat heb vermoord.
woensdag 11 september 2013 - 11:54
jdcoster

Jdcoster

Het zal wel weer raar of ongeloofwaardig klinken in deze tijden waarin natuur absoluut met allerlei kunstgrepen voortdurend moet getemd en bijgestuurd worden, maar ik heb mijn 35 jaar oude grasmat nog nooit geverticuteerd. Ik heb ooit nog eens gekalkt, lang geleden a,l maar zag geen verschil.
Mos komt er nauwelijks of niet in voor.
Wat in WEL doe, dat is in maart en begin juni nog eens, bemesten met een scheikundige samengestelde meststof (blauwe korrel). De enige ingreep met behulp van chemie die er in mijn tuin gebeurt trouwens.
Door dat bemesten groeit het gras krachtig en overheerst het mos, dat op de duur verdwijnt.

Dat ijzersulfaat is volgens mij overbodig, maar met nog wat geduld zal er nog wel iemand opduiken op dit forum die dat toch gebruikt, een merknaam kent en weet waar u het kunt kopen.
woensdag 11 september 2013 - 12:25
Gespeel

Gespeel

Door de lange winter heb ik ook eind maart bemest met blauwe korrel, normaal doe ik dat iets vroeger op het jaar. En in juni nog eens, net als u. Dit jaar heb ik nog geen kalk gestrooid, dus ik heb ongeveer hetzelfde gedaan als u jdcoster, maar ik ben er zeker van dat we een ander resultaat hebben bereikt met dezelfde middelen. De reden: uw gazon ligt waarschijnlijk in de zon, het mijne grotendeels in de schaduw. Ik heb heel veel last van mos en mijn gras kan het mos niet overheersen.
woensdag 11 september 2013 - 13:11
Wannus

Wannus

Ik ben eigenlijk ook geen voorstander om te vercuteren ,
eens je er mee begint moet je het ieder jaar herhalen .
Sinds twee jaar bemest ik overal met NPK 9-7-14 ,
en doordat het sneller groeit hiermee heb ik ook
de indruk steeds minder mos te hebben.
woensdag 11 september 2013 - 14:10
Bombycilla

Bombycilla

De reden: uw gazon ligt waarschijnlijk in de zon, het mijne grotendeels in de schaduw.

En daar kom je nu mee?
In de schaduw wint het mos op den duur altijd
woensdag 11 september 2013 - 14:15
Gespeel

Gespeel

En daar kom je nu mee?


Ja daar kom ik nu mee... Dat heeft toch niets te maken met mijn oorspronkelijke vraag die je beter eens zou lezen? Ik weet best ook wel dat mos beter gedijt in de schaduw dan in de zon, dat is juist de reden waarom ik het opmerkte in mijn vorige post. Maar voor het overige, of dat mos nu in de schaduw of in de zon, in de kelder of in de woestijn groeit, of desnoods op mijn hoofd; welke film speelt dat als ik een vraag stel over ijzersulfaat?

Je moet eens nagaan hoeveel van de 20 antwoorden hierboven tenminste een poging doen om enigszins zinnig of ter zake te zijn?

Om bordjes als te zien kan ik ook een peuterforum bezoeken in plaats van een tuinforum.


" ".
woensdag 11 september 2013 - 17:40
vloeiende

Vloeiende

Mogeton is ook goede mosdoder, ijzersulfaat zal wel in verschillende merknamen te koop zijn maar is achterhaald.
woensdag 11 september 2013 - 19:11
Tuinman65

Tuinman65

Ik denk toch wel dat ik je heb afgeraden om ijzersulfaat te gebruiken.
Ik denk niet dat daar merknamen voor bestaan.
Mogeton is goed maar overroepen want de nawerking is veel korter dan aangegeven.
Je gras 2 maal per seizoen bemesten met ammoniaksulfaat helpt al heel veel.


Leo
woensdag 11 september 2013 - 23:34
herbert

Herbert

Zoals je ziet, in zo'n forum kom je er gewoonweg niet uit.
Iedereen zegt wel z'n zegje, zeurpieten, kletswijven (sorry voor het taalgebruik) en andere die menen ook hun zegje te moeten doen, je hebt ondertussen nog wel geen antwoord op je vraag.
Beter is een vakman te raadplegen of wat te surfen op het internet, er bestaat voldoende info hieromtrent.
Ik doe in ieder geval wel niet meer mee op dit forum, ik ben geleerd.
donderdag 12 september 2013 - 13:52
Polplastron

Polplastron

Zoals je ziet, in zo'n forum kom je er gewoonweg niet uit.
Iedereen zegt wel z'n zegje, zeurpieten, kletswijven (sorry voor het taalgebruik) en andere die menen ook hun zegje te moeten doen, je hebt ondertussen nog wel geen antwoord op je vraag.
Beter is een vakman te raadplegen of wat te surfen op het internet, er bestaat voldoende info hieromtrent.
Ik doe in ieder geval wel niet meer mee op dit forum, ik ben geleerd.


Ik denk dat hier een aantal keren hetzelfde advies gegeven is. En ja ... op een forum zijn verschillende meningen. Dat ga je bij de "vakman" ook hebben. Let overigens wel op met het woord "vakman" want dat dekt verschillende ladingen. In de meeste tuincentra vind je die niet hoor: dat zijn gewoon verkopers met vaak weinig verstand van wat ze verkopen. Surfen op het internet gaat je ook verschillende informatie geven.

Leo (Tuinman) is een vakman; als die man al zegt dat ijzersulfaat hier niet helpt, dan neem ik dat van hem aan! Als ook mijn ecologische kompanen dat ook nog eens bevestigen, dan kan je er redelijk van op aan dat het
donderdag 12 september 2013 - 13:59
jdcoster

Jdcoster

Pol! kletswijf toch!

@gespeel
U vroeg ook wat het doet en of het aan te raden is. U kreeg daar antwoord op.
Als u enkel en alleen een adres en een prijslijst had gewild moest u simpelweg twee woordjes na elkaar intikken bij Google, namelijk' ijzersulfaat' en 'kopen'. Kent u dat Google?

Heel wat actieve- en nog veel meer passieve forumgebruikers hebben hier al veel opgestoken en voelen zich hier prima thuis. Moest u een klein beetje van de tuinierservaring en vooral levenservaring hebben van velen van ons hier, dan zou u niet op die manier reageren.
Als u zich ergert aan de manier van handelen op dit forum, blijf er dan beter van weg.

Wel vriendelijke groeten

donderdag 12 september 2013 - 14:33
herbert

Herbert

zal ik met deze ook doen, ik zit liever in m'n tuin dan dat gezever op dit forum te moeten lezen.
Hebben jullie misschien allen een computer in jullie tuin? als ik zie hoeveel berichten jullie al 'gepresteerd' hebben?
Geen tuinliefhebbers dus, maar computerfanaten.

Bij deze en met alle respect, het ga jullie goed met het forum en vergeet aub ook niet af en toe eens naar de tuin te kijken....
donderdag 12 september 2013 - 14:38
jdcoster

Jdcoster

Ik moet mij niet schamen denk ik :0015
Ook niet voor de gedeelten grasmat die in de schaduw liggen

http://digituin.tuinadvies.be/account/22/jdcoster :
donderdag 12 september 2013 - 14:43
Polplastron

Polplastron

Het lijkt momenteel wel een plaag te zijn op fora; mensen die een vraag stellen en dan verbitterd reageren omdat het antwoord hen niet aanstaat?! Ikzelf en heel wat andere forumleden doen nochtans gewoon ons best om een correct, genuanceerd en gefundeerd antwoord te geven. Een forum bestaat echter uit mensen en af en toe mondt een discussie of draadje wel eens wat langer uit, wie daar problemen mee heeft begrijpt volgens mij het concept van een forum niet echt. In elk geval wordt de sfeer er wel door verpest ...
donderdag 12 september 2013 - 15:09
herbert

Herbert

Ok, bij deze wil ik me verontschuldigen bij allen die het goed menen met dit forum.
Ik had me een beetje ge
donderdag 12 september 2013 - 15:36
Polplastron

Polplastron

Geen probleem. En die verhitte discussies tussen bepaalde leden is een oud zeer en er wordt al een hele tijd geprobeerd hen te verzoenen. Ik heb de indruk dat de scherpe kantjes er in elk geval al wat af beginnen te geraken. Ik kon het echter ook weer even niet laten om Leo een beetje te plagen, maar hij weet dat ik niet verkeerd meen, maar het heeft misschien dit draadje inderdaad wel een beetje bevuild waarvoor ik me ook verontschuldig t.o.v. jou.

Groetjes,

Pol
donderdag 12 september 2013 - 16:01
Gespeel

Gespeel

Ik moet mij ook excuseren voor mijn scherpe woorden hierboven, dat had ik niet moeten doen. Maar ik krijg in mijn mailbox altijd een mail van het tuinforum "u heeft een nieuw antwoord op uw bericht "ijzersulfaat" en als ik de link in de mail open zie ik enkel berichten als staan en daardoor raakten mijn gemoederen wat oververhit, waarvoor mijn excuses.

En ik had al op google gezocht op 'ijzersulfaat kopen' maar ik vond nergens een nuttige link, behalve een paar sites waar ik las dat het blijkbaar verboden was. Omdat ik dat betwijfelde stelde ik hier mijn vraag.

Ondertussen ben ik al een en ander te weten gekomen, namelijk dat
- ik beter geen ijzersulfaat gebruik omdat dat dat het bodemleven kapot maakt en vlekken maakt
- ik beter kan kiezen voor ammoniaksulfaat
- of Empress 600
- of mogeton
- ik in het voorjaar goed moet bemesten, best met sterk stikstofrijk spul zoals gazonstart zodat het gras het mos kan verdringen
- niet te kort mag maaien (maar dat wist ik al en deed ik ook niet)
- ...

en ja... dat sommige leden minder goed overeen komen met elkaar maar dat wist ik ook al

Nog eens sorry

donderdag 12 september 2013 - 19:56
Polplastron

Polplastron

Goede samenvatting! (Sorry voor het extra berichtje in je mailbox; je kan die functie ook uitschakelen h
donderdag 12 september 2013 - 20:55
Tuinman65

Tuinman65

Pol is toch weer de man die rust brengt.
Goed gedaan Pol

Met Joel wil ik de vredes roken.
Leo
donderdag 12 september 2013 - 23:24
Albizia

Albizia

Beste Wannus , de relatief hoge K-waarde (NPK) zorgt er mede voor dat het mos langzaam verdwijnt omdat kali een indirecte werking heeft op het mos.
woensdag 23 oktober 2013 - 20:38
yant

Yant

Mooie samenvatting

Mogelijke aanvulling

- jaarlijks serieuze hoeveelheid organisch materiaal strooien zoals bvb vivius, te koop bij aveve of nog beter, je eigen humusmateriaal van je composthoop zeven en strooien maar!
- de prikrol, een bijna onvindbaar ding in Belgi
zaterdag 22 maart 2014 - 19:46
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb hier ook een verkeerd advies gegeven door aan te raden met ammoniaksulfaat te bemesten.
We kregen het mos er mee weg maar het mag geen gewoonte worden om het te gebruiken.
Heb ik ondertussen ergens geleerd.
Leo
zaterdag 22 maart 2014 - 23:22
Polplastron

Polplastron

We zijn nooit te oud om te leren h
zondag 23 maart 2014 - 08:15
vloeiende

Vloeiende

Leo,
Wat zijn dan nog nadelige gevolgen van het gebruik van ammoniumsulfaat, buiten een sterke groei vh gras.
zondag 23 maart 2014 - 10:42
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb een topic geopend waar weinig interesse voor was.
Dus ik veronderstel dat iedereen tevreden is met zijn gazon en daarom heb ik besloten om dit topic wat mij betreft te sluiten.
Ik had daar nochtans nog wel een en ander zinnigs kunnen vertellen maar voor mij hoeft het niet meer.
En al die
hierboven zetten mij er niet toe aan om hier nog veel mee te werken.
Leo

Pol en vloeiende zal ik wel contacteren via priv
zondag 23 maart 2014 - 23:31
dannyp

Dannyp

Ik koop ijzersulfaat bij AVEVE en ik los het op in goed lauw water zodat ik het met mijn sproeier kan behandelen , ik gebruik ong. twee conserve dozen(250 gr) per emmer water.
donderdag 27 maart 2014 - 07:22
sylvain

Sylvain

Heb lang een grote tuin gehad maar wegens gezondheids redenmoeten kleiner gaan.
Het probleem met mos is zuur veel te zure grond.
Mos bestrijden met een beetje Yzersulfaat en dan met kalk veel kalk en dan ga je uw grond kunnen ontzuren.
Op passen in de parken die bos grond nodig hebben bijna geen kalk gebruiken maar op het gazon er maar tegen aan met kalk.
vrijdag 4 april 2014 - 23:11
Tuinman65
maandag 7 april 2014 - 23:25
Polplastron

Polplastron

Geen idee hoe je die figuurtjes in je antwoord zet, Leo, maar doe mij maar hetzelfde!
dinsdag 8 april 2014 - 08:45
Tuinman65

Tuinman65

Da's toch heel eenvoudig Pol.
Wanneer je antwoord op het bericht en dan rechts onderaan op "meer smileys" klikt krijg je er een massa.

Leo
dinsdag 8 april 2014 - 23:10
herbert

Herbert

Tot zover dus het thema 'mos in het gras'......

Hoe kan ik in godsnaam die prulmails uitschakelen??????????????
woensdag 9 april 2014 - 13:05
sylvain

Sylvain

Door ze niet te lezen
woensdag 9 april 2014 - 15:09
Bombycilla

Bombycilla

Het probleem met mos is zuur veel te zure grond.


Waar haalt men toch altijd die onzin vandaan,op kalkrijke gronden groeien mossen net zo goed
vrijdag 11 april 2014 - 09:51
Tuinman65

Tuinman65

Tja Dirk, ik maak me hier niet druk meer over.
Kurt zou beter die onzin verwijderen.
Leo
vrijdag 11 april 2014 - 23:31
Bombycilla
zaterdag 12 april 2014 - 19:08
Tuinman65

Tuinman65

Nee? en waarom niet?
Wie moeten beginnende en onwetende tuinliefhebbers geloven?
De reclame in allerlei blaadjes zorgen er voor dat gazons overbekalkt geraken.
Als de commercie maar draait!!!
Leo
zaterdag 12 april 2014 - 23:36
Bombycilla
maandag 14 april 2014 - 10:05
deleu lucas

Deleu lucas

bij sommige "tuinliefhebbers" misschien gewoon alles overgieten met beton, "probleem" opgelost...;
donderdag 18 februari 2016 - 11:17
Sjouke

Sjouke

Hoewel dit onderwerp al wat ouder is wil ik er nog graag even wat aan toevoegen aangezien dat in het komende jaar vast weer actueel wordt.

Zelf kom ik uit de groenwereld en verkoop ik van alles voor in de tuin, waaronder meststoffen en dus ook ijzersulfaat, dus ik weet er wel het een en ander vanaf.

IJzersulfaat is een kunstmest, geen gewasbeschermingsmiddel. Het mag dan ook niet verkocht worden als mosdoder. Wel zijn er merken die een mosdoder verkopen op basis van ijzersulfaat, dat product heeft dan dus een certificaat en is een gewasbeschermingsmiddel en geen meststof. Zover het juridische deel.

IJzersulfaat is puur een scheikundig product, scheikundige formule FeSO4. IJzer speelt een belangrijke rol in de ademhaling en fotosynthese van een plant waaronder dus gras. Het is dus een essentiële meststof voor alle planten. De vraag is alleen hoeveel een plant nodig heeft en hoeveel er al aanwezig is.

Bij veel mos kan men ijzersulfaat gebruiken. Gebruik het echter met mate als het gaat om het doden van mos. Dat betekent echter niet dat het dan klaar is. Daarna is het namelijk belangrijk om met kalk de ph weer op peil te brengen. Ook bemesten met een organische meststof is erg belangrijk om het gras zo een gezonde start en voortgang te geven en het gras dus voor te blijven. Zelf ben ik tegenstander van kunstmest op het gras omdat er heel veel milieuvriendelijke alternatieven zijn.

Voor schaduwgazons zijn er speciale gazonzaadmixen van onder andere Advanta te krijgen. Houd er rekening mee dat er zeker in de schaduw altijd een strijd blijft tussen gras en mos. Verticuteer je op tijd en zorg je dat het gazon gezond is, dan heb je in principe geen ijzersulfaat nodig.

Let er wel op dat je ijzersulfaat niet op stenen, bestrating en dergelijke strooit, daar dit roestplekken veroorzaakt. Wanneer iemand (mensen of dieren) vochtig gras betreedt na het strooien en vervolgens weer de bestrating betreedt, kan ook dit roestplekken veroorzaken op de bestrating. Het is om deze reden aan te raden het gras 4 à 6 weken niet te betreden.
maandag 30 januari 2017 - 16:26
sylvain

Sylvain

Heb je het zelf allemaal zo geprobeerd gehad denk het niet commercieel dat wel
zondag 23 april 2017 - 08:51
TommyT

TommyT

Ijzersulfaat kan je best achterwege laten

Ammoniaksulfaat is vele malen beter
zondag 23 april 2017 - 11:23
Polplastron

Tekst aangepast

Polplastron

Ik gebruik de tips die ik hier doorheen de jaren van medeforumleden heb gekregen en heb nooit mosbestrijding nodig gehad. In een gezond gazon groeit immers geen mos.

Als de bodem niet verdicht is, het gras op de juiste manier bemest wordt, men op een goede lengte maait en er voldoende licht is, kan een gazon enkel floreren.

Mosbestrijding geeft enkel een symptoombestrijding, maar lost nooit de onderliggende oorzaak op waardoor je ieder jaar weer opnieuw zal moeten bestrijden.

Zie mijn post vier jaar geleden op het tweede plaatsje in dit topic.

Vriendelijke groeten op dit oude topic,

Pol
maandag 24 april 2017 - 13:22
Martin van Lent

Martin van Lent

Is er een middel om mos of algen die op struik en boom stammen is aangegroeid te
bestrijden ? De rododendrons en goudenregen zijn dusdanig aangetast dat er geen
groei en bloei meer plaatsvind.
dinsdag 14 mei 2019 - 17:57
sylvain

Sylvain

Normaal zou het volgens de boeken die ik er overgelezen heb geen kwaad kunnen als er van dat heel fijn mos ophangt ik heb ook zelf ervaren met mijn fruitbomen. Groetjes
zondag 14 juli 2019 - 10:13
Martin van Lent

Martin van Lent

bedankt, maar ik kan beter een nieuwe struik kopen
maandag 15 juli 2019 - 10:13
Polplastron

Polplastron

Het mos belemmert de struik niet. Het is net de zwakke groei van je struik die mosgroei mogelijk maakt. Voor je deze vervangt, kijk je dus best even wat daar de oorzaak van is.
zondag 21 juli 2019 - 18:06
dannygerrits

Dannygerrits

Ammoniaksulfaat heb ik ook al een paar keer gebruik en werk heel goed
ge moet alleen oppassen niet te veel te gooien dan verbrand het gras en heb je dode plekken
donderdag 8 augustus 2019 - 21:58
HermanDB

HermanDB

Hallo,
Ik ben sedert enkele jaren gestopt met verticuteren omdat ik steeds meer mos kreeg in het gras . Nu in het voorjaar sproeien met Empress 600 en na 1 maand meststof + anti-mos. Gedurende het maaiseizoen enkel mulchen. Mosprobleem opgelost en mooie grasmat.
dinsdag 1 oktober 2019 - 14:30
Bertkris

Bertkris

Mag ik vragen over het gebruik van ijzersulfaat,
- is er een minimum temperatuur vereist (mag het nu nog eind oktober)?
- en na het sproeien , hoelang moet het droog blijven om een goed resultaat te bekomen?
dinsdag 29 oktober 2019 - 20:21
HermanDB

HermanDB

Empress 600 wordt bij voorkeur toegepast in de lente vanaf + 15 graden. Kon ook nog in september - oktober maar toepassen op droog gras en geen regen binnen de 6 uren is nu niet meer mogelijk.
woensdag 30 oktober 2019 - 10:25
Bertkris

Bertkris

Herman bedankt voor de goede raad.
donderdag 31 oktober 2019 - 12:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon