menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Putboring waar op letten

Ga naar meest recente reactie

DaMob

DaMob

Hallo allemaal

Ik wil een putboring laten doen die gebruikt wordt voor het besproeien van de tuin.
Nu heb ik van een paar firma's wat offertes laten opmaken en die komen allemaal uit op minstens 350 euro.
Maar ik heb er 1 gevonden die tot 10 meter boort voor maar 150 euro. Een prijsverschil van minstens 200 euro t.o.v. de andere vind ik wel wat veel, dus vraag ik mij af of dit wel kan?

Ik heb hem gevraagd of hij ook met een vergrote zindmantel werkt (voor geen zandvrij water), dit deed hij niet, maar hij werkte met filters en had nog nooit klachten gehad van zand in het water. Maar zijn er nog zo'n dingen die ik zeker moet vragen? Ik wil namelijk niet na een jaar dat het allemaal niet meer werkt.

De hydrofoorpomp zit hier natuurlijk wel niet bij in.

Alvast bedankt!
maandag 7 juni 2010 - 16:27
Rita1960

Rita1960

Beter 350 euro betalen voor een put die het wel doet dan 100 euro voor een put die niet werkt...

hangt af van de grondslag. 10 meter hier isse .. geen water....grondwater op 17 meter.. na een dikke leemlaag

ga eens bij de buren langs die ook ene put hebben..en hoe diep...

groet'n

Rita
maandag 7 juni 2010 - 19:46
DaMob

DaMob

Het feit is dat die persoon die 150 euro vraagt, paar jaar terug bij mijn zus ook een put heeft geboord die nog steeds werkt. Maar daar vroeg hij toen 250 euro.

Water zit er hier normaal wel op 10 meter (de Kempen)
maandag 7 juni 2010 - 20:00
Rita1960

Rita1960

nu ja, dan heeft hij te weinig klandizie om zijn nering aan de loop te houden...

of hij heeft te weinig goede putten geslagen.. u zegt het maar......


groetjes,

Rita
maandag 7 juni 2010 - 21:10
iecee

Iecee

de kempen is groot
woensdag 9 juni 2010 - 23:30
DaMob

DaMob

De put is geboord, maar nu vroeg ik mij af waar of hoe ik het water kan testen op de hoeveelheid ijzer die er in zit?

We hebben hier een vijvertestje liggen dat de hardheid en carbonaatgraad (juist?) kan meten. Hangt dit aan elkaar vast?

De bedoeling is om te zien of ik er de vijver ook mee kan vullen, heb gehoord dat sommige mensen met een put dit kunnen, sommige dan weer niet...
maandag 21 juni 2010 - 23:12
Gerre Corpse

Gerre Corpse

Wij zijn ook van plan om zo een put te laten boren van 10 meter.
Uw bericht is al van 2010. Werkt hij nog zoals hij het moet doen na 5 jaar?
Kan u mij er pro's en contra's over geven?

Is er iets waar ik kan raadplegen hoe diep er grondwater zit per regio?

Groeten

Gerre
maandag 28 september 2015 - 16:49
Joris.pauwels1960@outlook.com

[email protected]

Iemand adressen om zo n put te laten boren ? Regio westerlo België . Zou jullie dankbaar zijn . IS vooral nodig voor toilet en douche van een chalet
zondag 11 december 2016 - 11:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon