menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke grasmaaier kopen

Ga naar meest recente reactie

kittysimba

Kittysimba

we gaan binnenkort een grasmaaier aanschaffen

maar dewelke ? zoveel merken...

heb een budget van 400e à 600e

onze tuin is ongeveer 250 à 300m²

iemand ervaring met de multiclup van stiga ?



laat gerust weten welke jullie hebben , welk merk, hoeveel het toestel kost en zijn jullie er tevreden over?

bedankt voor jullie reacties
zaterdag 20 maart 2010 - 21:33
woudloper

Woudloper

Hoi,

Veel ken ik er niet van, maar voor zo'n oppervlakte best kiezen voor een zelftrekkende machine, geen lichte motor.

Mulching machines zijn handig (gras afrijden zonder bak, alles wordt versnipperd), maar ervaring leert me dat je gazon op den duur een 'tapijt' komt omdat het versnipperde gras niet snel genoeg kan afgebroken worden. Zo ontstaat er na een tijd een soort 'vilt'laag op de grond.

Deze moet je dan verwijderen met een goede verticulteermachine. (ook niet goedkoop, en jaarlijks huren kost ook geld)

dag
zondag 21 maart 2010 - 09:26
Jeannette1

Jeannette1

Hai Kittysimba,

Misschien is dit iets voor je?

Groetjes en veel suc6 gewenst!

Jeannette

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 21 maart 2010 - 10:53
dendrodan

Dendrodan

heb vorig jaar een gardena40 gekocht met mulch systeem. Ben daar zeer tevreden over. Onze tuin is een 265m2
zondag 21 maart 2010 - 13:47
kittysimba

Kittysimba

we zijn veranderd van gedacht en gaan elektrische grasmachine kopen:

denk dat we een stiga el 41 gaan kopen (199e), iemand ervaring met dit toestel ?

maandag 5 april 2010 - 21:35
Polplastron

Polplastron

Ik ken Stiga persoonlijk niet, maar heb zelf een elektrische maaier van Wolf.
Het toestel dat ik heb, beschikt over een soort rol waarop de elektriciteitskabel tijdens het rijden steeds wordt opgerold. 't Kost iets meer, maar het voorkomt wel het onmogelijke gesleur met kabels en het gevaar dat je met je maaier de kabel kapotmaait!

Succes nog!

Pol
woensdag 7 april 2010 - 19:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon