menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmachine

Ga naar meest recente reactie

fran

Fran

Ik heb eens gelezen dat een benzine grasmachine met Mulchsysteem beter is.
Je moet dan ook geen meststoffen meer gooien.
We hebben thuis een gazon van 8 are
Nu zag ik in een foldertje staan:
Is dit onderstaande een goed toestel?
Degelijk toestel? Goede motor?
Vroeger hadden we een Honda grasmachine, zijn deze veel degelijker?


Powerplus 6010
POW XG6010

1. De POWXG6010 heeft een Briggs & Stratton Quantum 60 LSQ Quietone ReadyStart motor van 6PK.
2. De POWXG6010 maait niet enkel uw gras, maar beschikt ook over een mulchfunctie.
2. De behuizing van de POWXG6010 is volledig in staal. De grasmaaier is uitgerust met 4 wielen voorzien van kogellagers.

3. U kunt het gras maaien op 10 verschillende hoogten van 25 tot 80mm. De hoogte is centraal verstelbaar.
4. De POWXG6010 wordt geleverd met een grasbak van 75 liter.




Briggs & Stratton Quantum ReadyStart

Briggs & Stratton grasmaaier motors behoren tot de meest kwalitatieve kleine motors in hun genre. PowerPlus garandeert u dus nog meer kwaliteit. Bovendien beschikken de Briggs & Stratton motoren over enkele specifieke kenmerken:

- Automatische choke U hoeft niet zelf meer de choke in te stellen bij het starten. Het ReadyStart systeem bepaalt zelf hoeveel er moet gechoked om de motor vlot in gang te krijgen.
- Speciale carburator Een speciaal ontworpen carburator levert de brandstof op een effici�e wijze naar de motor.
- Ontstekingsspoel Door een onstekingsspoel met hoger voltage kan de motor sneller starten aan een lagere motorsnelheid.
- Trekstart Een gesofistikeerde trekstart-systeem zorgt ervoor dat u korter moet trekken om de motor in gang te krijgen.
De combinatie van de 4 bovenstaande kenmerken zorgt ervoor dat u de motor 30% makkelijker kan starten dan andere trekstart motoren.
- Luchtfilter De luchtfilter is voorzien van een venster zodat u onmiddellijk kunt zien wanneer de filter aan vervanging toe is. Zo zorgt u steeds voor een optimale rendement van de motor.

449 euro
donderdag 19 februari 2009 - 10:54
tuinplantonline

Tuinplantonline

helemaal zonder mest kan een gazon niet het is verstandig om toch wat stikstof en kalk te blijven mesten.

wat het maaimachine betreft kan je er beter een kopen met een honda motor die stekken met kop en schouders boven de rest uit.

groetjes tuinplantonline
donderdag 19 februari 2009 - 14:14
deHaan

DeHaan

Briggs & Stratton motoren zijn zonder meer vergelijkbaar met honda
Briggs & Stratton motoren van 50 jaar oud, hier zijn de onderdelen nog nieuw leverbaar van.
donderdag 19 februari 2009 - 17:56
Rita1960

Rita1960

Mijn man zweert bij de motoren van B&S.
Wil zelfs geen grasmaaier zonder deze motor.

groetjes,

Rita
donderdag 19 februari 2009 - 18:35
fran

Fran

Kent er iemand het merk Husqvarna?
Goed? Degelijk?
Wat het beste nemen?
Staal OF aluminium?
Veel verschil in?


vrijdag 20 februari 2009 - 20:39
monique251

Monique251

Hoi Fran,

Heb zelf een mulchmaaier van Husqvarna (met motor, niet op elektrisch) Bevalt ons erg goed. Laat zich gemakkelijk bedienen en de messen kun je goed schoonmaken en/of zelf slijpen. Enige nadeel (maar dat geldt denk ik voor alle mulchmaaiers) als het gras eigenlijk nog te nat is om te maaien heb je spinazie aan je messen zitten en moet je heel af en toe de machine even stilzetten (en uitzetten natuurlijk) om de messen even een beetje schoon te maken. Het grote voordeel van een mulcher vind ik dat je geen bakken vol gras (met daarin heel veel voedingsstoffen) weg hoeft te brengen. De grasstukjes worden zo kort gemaaid dat je ze niet weer vindt.
Had hiervoor een B&S zitmaaier en waren daar ook zéér tevreden over! Maar langzamerhand heb ik steeds meer stukjes gras 'ingepikt' om er borders van te maken vandaar dat ik het nu met een gewone maaier af kan.
Groet, Monique
zaterdag 21 februari 2009 - 22:55
fran

Fran

JA, ik vind ook dat deze machines er heel degelijk uitzien.
Maar er is zo veel verschil in al deze dingen...

En er zijn zo veeeel merken!

Zal nog eventjes rondkijken.
zondag 22 februari 2009 - 09:45
lama

Lama

tis heel simpel

briggs & stratton was tot eind jaren negentig grootste producent stationaire motoren, maw voor grasmaaiers generatoren frezen,...
honda heeft die rol sinds 2000 overgenomen ze staan verder met hun techniek.
dit wil niet zeggen dat ze daarom beter zijn of slechter.

in feite moet je rekening houden met het geen je wilt/verwacht van je grasmaaier.
honda is de enigste fabrikant die alles zelf maakt .
andere merken zoals husqavarna rover mcculogh ,... zijn assamblage bedrijven ze kopen hier en daar stukken en stellen zo een machine samen.

dit kan als nadeel hebben dat na verloop van tijd sommige onderdelen nauwelijks nog te verkrijgen zijn
honda daarentegen geeft de garantie dat na aankoop je zeker 25-30 jaar onderdelen kan krijgen.

natuurlijk ligt de prijs iets hoger maar de levensduur is dan ook +20 jaar van een grasmaaier.

zelf rij ik met een hrx 537 van honda
deze grasmaaier kan opvangen en mulchen met 1 enkele beweging
makkelijk in onderhoud en makkelijk te starten.

wij rijden in de familie allemaal met een honda maaier en nog nooit hebben wij problemen gehad. tis een investering die de moeite is
als je het mij vraagt
dinsdag 10 maart 2009 - 01:35
karan

Karan

Hallo

Wij zijn ook toe aan een nieuwe grasmachine en twijfelen nu tussen een mulchmaaier en een gewone grasmachine. Sommigen zeggen ons dat wanneer
men bij een mulchmaaier langer wacht dan 3 dagn om het gras af te rijden, je het losse gras allemaal op het gazon ziet liggen. Klopt deze informatie?

Groetjes en alvast bedankt voor een antw.
donderdag 26 maart 2009 - 08:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon