menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 8

Sinterklaaskado

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Zondag al gekregen, wel wat vroeg, maar Sint kon dit pakje niet op de boot laten liggen.
Mijn nieuwe huisgenoot.
Het is een schat en wordt 1 Dec. 10 jaar.
Ik ben er heel blij mee. Het was zo stil en eenzaam in huis.

Tuinbabbel

dinsdag 21 november 2017 - 10:23
Louisa S

Louisa S

Roeli , dat is een aangenaam cadeau'tje van de Sint !
Veel plezier met jouw nieuwe vriend !!!!
dinsdag 21 november 2017 - 10:30
lilyboskat5

Lilyboskat5

Geweldig goed nieuws, Roeli ??
Ik ben heel blij voor jou en zeker ook voor je nieuwe huisgenootje.
Om op zo’n leeftijd nog zo’n liefdevol huis te krijgen.
Hoe heet hij/zij ?

Liefs Lily.
dinsdag 21 november 2017 - 10:52
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Ben zo blij voor jou, Roelie; Sint had geen beter 'pakketje' af kunnen leveren!! Ik hoop dat je heel veel plezier van het beestje mag hebben
dinsdag 21 november 2017 - 11:29
LT

LT

Roeli, proficiat met jouw nieuwe huisgenoot

Tuinbabbel

dinsdag 21 november 2017 - 11:38
Roeli

Roeli

Zijn naam is Chico, wat ook kameraad of vriend betekend ( is mij verteld,)
Ik spreek geen spaans en hij ( nog ) geen nederlands maar hij weet al precies war NEE betekend. Als je ook 8 jaar in een spaanse opvang hebt gezeten, is alles ook erg moeilijk.

Tuinbabbel

dinsdag 21 november 2017 - 12:15
LT

LT

Maar die Chico ziet er heel lief uit. Jullie zullen samen nog veel plezier beleven.
dinsdag 21 november 2017 - 17:47
charlotje

Charlotje

De drie belangrijkste dingen in een hondenleven: Knuffels, aandacht en eten zijn in alle talen heel goed te begrijpen!

Heel veel plezier met je CHICO!!

+
dinsdag 21 november 2017 - 20:02
Dunya

Dunya

Een jonge Spaanse vriend Roeli!
woensdag 22 november 2017 - 08:37
Roeli

Roeli

Ja, en dat op mijn leeftijd. En we knuffelen wat af.

lieve mensen, allemaal bedankt voor jullie fijne antwoorden.
Ik heb wel een poosje getwijfeld, nog wel een hond of niet meer.
Maar het was zo stil en eenzaam in huis en Chico zat al zo lang in de opvang, dat ik heb de knoop maar doorgehakt.
Volgens mij wordt het nog wel wat met ons.
Hij is heel lief.
woensdag 22 november 2017 - 11:19
kerstkind

Kerstkind

Lieve Roelie,
ook ik ben heel blij voor jou
Ik hoop dat je nog veel liefde van je spaanse vriend Chico gaat krijgen
"En ze leefden nog lang en gelukkig!"
groetjes José
woensdag 22 november 2017 - 15:55
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heerlijk toch een spaanse knuffel in huis. Sint heeft vanuit Spanje wel een heel mooi presentje voor je meegenomen. Struikel niet over hem. Het moet van beide kanten nog wel even wennen.
donderdag 23 november 2017 - 10:58
zuurtje

Zuurtje

OH!! ik zie het nu pas, goed dat je weer voor iemand kan zorgen, en blijdschap terug krijgt!.
Ineke
vrijdag 24 november 2017 - 22:53
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Jullie ook bedankt, Joukje, Ineke en José.
Heel lief zoals en met me meegeleefd wordt.
zaterdag 25 november 2017 - 07:47
leerling

Leerling

Heel mooi dat je toch weer die stap hebt gezet, Roeli.
Fijn ook dat je een paar foto's deelt.

En uit nieuwsgierigheid: hoe kom je aan een hond uit een Spaanse asiel?
(Benieuwd hoe die straks gaat reageren op sneeuw.)

Gek wel dat die daar 8 jaar heeft gezeten. Veel te lang. 't Ziet er een nochtans een mooie hond uit. En als het dan ook nog een schat is.
Zijn er ginder dan zo weinig mensen die zo'n lief huisdier willen?
zondag 26 november 2017 - 01:24
Roeli

Roeli

Het is niet een gewoon asiel. In de spaanse asiels moet een hond na 3 maanden plaats maken voor een ander. Dit is een opvang van de stichting SOS strays. Daar mogen ze blijven zitten tot ze dood gaan, maar graag eerder geadopteerd, svp. Spanjaarden willen geen gezelschapshond. Ook de hond moet werken voor de kost. Dus voornamelijk als waakhond ( vaak aan een ketting ) Een hond hoort niet in huis. Ja, een puppie is leuk, maar dan is het afgelopen. Toen ik , ruim 5 jaar geleden ,na het overlijden van mijn man, weer een hond wilde hebben , heb ik alle asielen , sos huisdieren in Groningen, Friesland en Drenthe benaderd maar alleen grote honden (van die vechthonden ) en hele kleintjes.
Een mede forumlid attendeerde mij toen op SOS strays. Daar kwam Goldy dus weg.
Nu moest ik het overlijden van Goldy doorgeven en werd mij gevraagd of ik nog weer een hondje wilde. Omdat er, net als bij Goldy, hier weer geen gezelschapshond te vinden was
( die zitten nl. nooit lang in een asiel ) heb ik toch de stichting weer gevraagd en is dat dus gelukt. Dit manneke is hartstikke lief, maar moet nog veel dingen leren. Vooral dat hij niet de baas is in huis. Het is natuurlijk ook een hele overgang voor hem. Het wel een hond die snel leert dus dat komt allemaal wel goed. Is wel doodsbang dat ik wegga, dus loopt mij als een hondje achterna. Wil heel graag geknuffeld worden.
Voor de mensen die denken ...waarom geen hond uit een Nederlandsasiel, dat hebben wij 3 keer gedaan, schatten van honden, maar dat lukte nu beide keren dus niet . Ik wil geen pitbullachtige hond.
Dus daarom een Spaans hondje.
zondag 26 november 2017 - 10:32
charlotje

Charlotje

Sí, sí, muchas gracias por la explicación!



+
zondag 26 november 2017 - 10:53
satomi

Satomi

Mooier kan het niet, Roelie. Chico is geholpen en jij bent weer blij met het gezelschap. Zo heeft het gewoon moeten zijn
zondag 26 november 2017 - 13:39
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Goede informatie Roeli. Het journaal gaf er ook al extra aandacht aan.
zondag 26 november 2017 - 14:32
Dunya

Dunya

Vrienden steunen een project van straathonden in Roemenië. Ze zijn daar momenteel om het geld af te geven van een benefiet concert. Ik geloof dat het Greendogs heet. Maar als ze hondjes meebrengen naar België dat weet ik niet.
maandag 27 november 2017 - 08:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon