menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Telefoon

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Deze voormiddag een rare telefoon gehad.In gebrekkig Frans. Hij bood zich aan of hij bij ons moest komen voor een apparaat van Telenet. Toen ik zijn naam vroeg en dat hij zich vergist had lag hij direct af. Wat ik steeds doe is ; opnemen en enkel 'hallo' zeggen. Als zij U van doen hebben zullen zij wel vragen of het bij.... is. Nu ook geprobeerd met 1919 te bellen en ik hoorde : "Het laatste nummer dat u gebeld heeft is onkenbaar".

Ik weet dat dit niet met een TUIN te maken heeft maar wou het toch eens melden. Eerst dacht ik dat het verkeerd verbonden was maar daarnet heb ik op F.B. bij "Ge zijt van Merchtem als...gezien dat er vandaag nog rare telefoons genoteerd zijn. Het is dus weer oppassen.
zaterdag 14 oktober 2017 - 15:56
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Je zou haast of line gaan. Ik kreeg een fikse boete toegestuurd met een dreiging om onmiddellijk te betalen. Eerst schrik je, maar ik had iets veroorzaakt met mijn auto. Jammer voor hun dat ik geen auto rijd. Doorgestuurd naar valse email . zo kreeg ik ook telefonisch iemand die een fout bij mijn gas en stroom rekening wilde oplossen. Wist niet bij welke maatschappij ik zat dus opgehangen met foutje bedankt.
zaterdag 14 oktober 2017 - 16:16
LT
zaterdag 14 oktober 2017 - 22:35
leerling

Leerling

Als jouw telefoon het nummer van de oproeper weergeeft, dan noteer je die best.

In België kan je zo'n oproepen melden op https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/ .

Jij bent gelukkig wijs genoeg om de juiste vragen te stellen om oplichters af te weren, maar zo help je ook anderen die nog niet die reflex hebben.

Zelf neem ik nooit oproepen aan van anonieme bellers. Als iemand die zijn/haar nummer wil verbergen mij echt nodig heeft, zal hij/zij heus wel een boodschap inspreken op het antwoordapparaat.
zondag 15 oktober 2017 - 23:18
Dunya

Dunya

Zo'n oproeper heeft meestal geen zichtbaar nummer. Er staat altijd 'privaat nummer' bij mij op het scherm.
Vlug komaf maken met het gesprek is mijn oordeel.
maandag 16 oktober 2017 - 08:29
Boerke

Boerke

Ja, Dunya, zo is het. Komt gewoon 'Nr. anoniem' op.
maandag 16 oktober 2017 - 15:59
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Goede tip en ik ging er nog vanuit dat het ook wel eens een goed doel kon zijn. Zal beter opletten.
maandag 16 oktober 2017 - 16:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon