menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Pieren tegen wateroverlast

pplakke

Pplakke

nu kwam ik dit tegen maar dit kan toch niets doen zou ik denken.
als de grond vastgedrukt is zonder zuurstof kunnen pieren toch niet leven.

http://www.ad.nl/rotterdam/festival-laat-20-000-regenwormen-los-tegen-wateroverlast~a1cbdbd0/
zondag 30 juli 2017 - 19:19
WiPe

WiPe

Regenwormen kunnen helpen bij de verbetering van de bodemstructuur. maar als het de enige maatregel is, is dat een maat voor niets. Over andere maatregelen staat er niks in dat artikel; maar dat betekent nog niet dat er geen andere maatregelen genomen worden.
maandag 31 juli 2017 - 09:32
leerling

Leerling

Een juist onderhouden park zou uit zichzelf genoeg regenwormen en andere gangengravers moeten hebben. Maar als je daar dan een festival organiseert (denk bodemverdichting door zware wagens om allerlei spullen aan te dragen, zware podia, een kleine 10.000 bezoekers die de grond bij elkaar stappen/dansen/dreunen)...

Daar lijken mij 20.000 extra regenwormen niet tegen opgewassen. Kans is groot dat de bassen hen naar de opppervlakte drijven, waar ze dan vertrappeld worden.

Net 2 weekends lang (van donderdag tot zondag) het gedreun van Tomorrowland over ons heen gekregen. Niet leuk na een intensieve werkweek. In de zomer is er bijna elk weekend wel wat. Mag stilte terug gewoon de norm worden?
dinsdag 1 augustus 2017 - 01:21
pplakke

Pplakke

ik snap dat ook niet voor de rest mag je nog geen takje stoken in de tuin.
maar ganse dorpen uit hun slaap houden en dan nog meerdere weken.
mag dan weer wel maar daar word natuurlijk geld geschept en zo kan je iets regelen.



in een dichtbevolkt land als belgie is daar geen plaats voor.
en het ergste is dat veel met het vliegtuig komen.
giet dan een betonnen strook in het midden van de woestijn en doe het daar.

slaap is belangrijk als je nu iemand doodrijd omdat je nachten niet kan slapen .
stel dat het nu om 1 nacht gaat dat kan je nog aan.
maar 4 nachten en dan de week er na opnieuw.

ik kan mij voorstellen dat er mensen naar de dokter gaan.
en zich 3 weken ziek laten schrijven.
wat ze krijgen zou ik denken want geen slaap is gevaar op de weg.
als je dan een dorp of 5 rekent die er last van hebben.
kost dit veel geld aan de maatschappij maar dat soort gevolgen hoor je niet op het nieuws.
dinsdag 1 augustus 2017 - 04:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon