menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Een vrijdagwandeling

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

't Is vrijdagnamiddag, de" wekelijkse " kuis is 's morgens al gedaan en na een kleine siësta stap ik het op voor een "wandelingske" ,richting dorp. De lucht is azuurblauw en een fris N-O windje kan de pret niet bederven...

Tuinbabbel

zondag 27 november 2016 - 14:58
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto


Een kwestie van "smaak" ...deurversiersel....

Zonneweelde.....kan niet missen daar bovenop dezen heuvel....
Kom ik daar een koppel tegen met wie ik "nen babbel" begin en ik hoor een bekend "dialekt"....het "Ninoofs" en zo blijven we daar zeker een kwartier staan "kletsen"...ge kent dat hé

Maar allé we moeten verder ...ieder langs zijne kant...

Een prachtige gele ministruik....mmmmm
In diezelfde huizenrij woont er misschien wel een "hollander"

"Het Gulden Vlies is de gouden schapenvacht van de god Chrysomallos. Deze
behoorde eigenlijk toe aan de gouden ram die de kinderen van koning Athamas" (Wiki)
Iets verderop zie je dan zoiets ....

Maar dat mag de smaak en eetlust niet bederven

Heel toepasselijke naam ...

In veel vroegere tijden werden er nog processies gehouden

Hoo....opgepast ...de gevaarlijkste straat van Schepdaal

We arriveren op de markt en mijne goeie vriend François en zijn madam zijn er altijd

Aan den overkant is er een caférestaurant met "speciale" mosselen ...

Het vrouwvolk wordt niet vergeten ...een volle vitrine....

En dan DE trekpleister...wereldberoemd café De Rare Vos!

Maar we moeten verder, genen tijd om te drinken..we passeren aan een "speciale school" enig in de streek waar kindjes "met wat achterstand" goed opgevangen worden en nederlands leren


Hier een soort "trappenhuis" ....modern maar iets duurder dan die "kleintjes"
Woonst genoeg voor 't moment...al naargeleng uwe porte-monnai

En ik kom aan de steenweg, rechtover De Wijndruif..daar moet op gedronken worden ...Op den hoek begint de Steenbergveldweg en de Kerkweg iets verder. Opgepast voor motos en paarden ...
zondag 27 november 2016 - 15:22
LT

Tekst aangepast

LT

zondag 27 november 2016 - 17:13
krissie

Krissie

Mooi , en ik zie jou ook 2 keer bij op de foto staan .
zondag 27 november 2016 - 17:21
krissie

Tekst aangepast

Krissie

Zet uw foto's er dan in 1 keer op .
Hoe kunnen wij nu weten dat er nog foto's gaan komen .
Ook voor een 83 jarige is enige vorm van beleefdheid niet misplaatst .
Met deze GA IK ER UIT , ik bekijk uw foto's zelfs niet meer , kan je ( zoals al meermaals )
weer klagen dat er zo weinig reactie op uw reportages komen .
zondag 27 november 2016 - 18:26
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Misschien handig om van te voren aan te geven hoeveel foto's er komen, en ze dan te nummeren.

Ineke
zondag 27 november 2016 - 21:21
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Onderweg komen we voorbij dit "informatiebord"
We komen aan de markt waar iedere woensdag 2 (twee) verkopers staan.....maar toch veel volk trekt wegens de prima produkten die er te koop zijn .

Mijn goeie vriend François is daar de "koptrekker" ...maar daar heeft hij weinig moeite mee want er zijn maar twee marktkramers.....'t is ooit beter geweest...tijden zijn veranderd en de Spar is zo'n 300m verder....
We moeten verder en passeren aan de school, kindjes en juf druk bezig

We dalen de Marktstraat af,richting Ninoofse stg en passeren langs een rij "speciale sociale woningen" die bestemd zijn voor "ouden van dagen" een initiatief dat genomen was door ene dhr De Wulf


Ik beland direct in het lawaai van de Ninoofse stg....met veel leegstand wegens duur en al dat lawaai ...geraakt moeilijk verhuurd ....maar d'er is daar toch een madam die druk aan de ruitenkuis bezig is...

Via de Steenbergveldweg ben ik van dat lawaai verlost en geraak ik weer thuis

In de verte zie ik de sneltrein passeren...die heeft een "andere " bestemming...

Via de andere helft van de Rumoldusstraat geraak ik er wel

Een zeer mooie poes houdt me in 't oog ...

Een "vlieger" trekt nog een streep in de ijskoude lucht....

In de verte zie ik de sneltrein passeren...

En we zijn terug van waar we begonnen waren...moe maar tevreden!


























zondag 27 november 2016 - 21:26
jdcoster

Jdcoster

Dat is hier toch meer voer voor Face book hoor en ... daar is men niet verwonderd over krachtwoorden, klachtenregens, schuttingtaal of scheldwoorden. Het bulkt ervan.
Mijn raad: maak een FB-account aan en verzeker u van vele uren ergernisplezier.
maandag 28 november 2016 - 12:50
Paronoto

Paronoto

"Mijn raad: maak een FB-account aan en verzeker u van vele uren ergernisplezier"

Ooit liet ik me verleiden door mijne vriend Willy...maar drie dagen later was ik er al weer uit.....aan dat soort "zever" doe ik niet mee....Er waren wel enkele uitzonderingen maar die waren op 1 hand te tellen.....Een kletsbarak zonder meer ....
In 't vervolg zal ik het aantal te verwachten fotos vanaf het begin vermelden zodat men niet onverwacht in mijn kar komt springen.....
donderdag 1 december 2016 - 17:43
garene

Garene

Paul, gij zijt toch ne grave krak, zenne
zaterdag 3 december 2016 - 18:45
Dunya

Dunya

Mooie fotoreportage.
zondag 4 december 2016 - 08:08
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Garene niks belet u om hetzelfde te proberen, met vallen en opstaan en met veel goeie raad en tips geraakt men er wel. Ik heb een goeie vriend die me die tips gegeven heeft en veel goeie raad ....dat scheelt hem 200€ .....

33 beelden staan hierin......ik had het moeilijk met minder gekund...(?)Alleen al aan de titel had men kunnen raden dat het "weeral" "van dadde" zou zijn.....Maar zelf heb ik er geen minuutje spijt van alhoewel er heel wat uren zijn ingekropen......onbezoldigd.....

zondag 4 december 2016 - 16:07
minouke

Minouke

Paul, ik heb je een berichtje gestuurd bij Tuinvrienden.
http://www.tuinadvies.be/tuinvrienden

Groetjes
Chantal
maandag 12 december 2016 - 16:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon