Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Er is geen onderdeel voor vragen rond de webwinkel, dus probeer ik het hier maar.
Webwinkels schijnen van supersnelle leveringen een pluspunt te maken.
Ik stel me daar toch wel vragen bij.
Winkels 's zondags, of op sommige zondagen, open houden stuit (in België) op hevig verzet van vakbonden. Het gaat dan om winkeliers die ook recht hebben op vrije tijd om die bv. door te brengen met hun familie.
Webwinkels die 's anderendaags al aan huis leveren kunnen blijkbaar wel, hoewel dat meestal voor medewerkers nachtwerk betekent.
Studies wijzen op de nefaste gevolgen van nachtwerk.
'Supersnel' heeft ook een impact op het milieu.
Een uitzondering te na (bv. diepvriezer stuk), kan ik gerust langer wachten op een levering. Wat mij betreft wil ik dus best wat meer betalen voor een 'dringende' levering.
Voor mij graag een vinkje bij de bestelling om aan te geven dat supersnel al-dan-niet wenselijk is.
Zelf doen we wekelijks met de auto boodschappen. Dit is natuurlijk niet natuurvriendelijk. Van webwinkels maken we bijna geen gebruik. Misschien wel dom in verband met de artikelprijzen en benzinekosten. Wij maken er wel een gezellige dag of middag van met bv "broodje gezond" of "lekker ijsje" of bij mooi weer "terrasje". We hopen, dat de winkels niet gaan verdwijnen.
Ger en ik doen het net als LT, als wij het niet op die manier zouden doen kwam ik nooit buiten.
Alleen als wij een stukje gaan rijden om Zwammen en Paddenstoelen te fotograferen.
Wij hebben namelijk alle winkels direct bij ons om de hoek.
Ook al ben je namelijk invalide, je wilt toch ook wel eens een winkel van binnen zien!
Bij een webwinkel kun je ook niet de artikelen even in je handen nemen, b.v. textiel om de kwaliteit te voelen.
Groetjes en een fijne zondag gewenst.
Ger en Jeannette
ik koop eigenlijk enkel dingen op internet die je niet zo snel overal vind.
zo heb ik al vrij veel planten online gekocht meestal uit duitsland.
komt omdat ik paypal heb vroeger namen veel webwinkels enkel visa kaart aan.
en in belgie hebben we de maestro kaart waar je lang niet mee online kon betalen.
nu wel maar dit heeft lang geduurt en vandaar dat online verkoop hier.
pas later op gang is gekomen als dit wel ging.
en die planten worden meestal op maandag verzonden.
omdat ze dan geen weekend in een of ander magazijn blijven liggen.
automatisch heb je dan ook het probleem niet van het nacht werk.
in het algemeen denk ik dat als je kleding en elektronica en zo besteld .
dit extra kan betalen om sneller te hebben.
en dan zal er iemand snachts dit moeten in orde maken in een magazijn.
maar ik denk niet dat ze hier op de website echt noodzakelijke dingen verkopen.
waar ik extra zou betalen om dit een dag vroeger te hebben.
In onze buurt zijn er weinig winkels en het assortiment is klein.
Klein tuincentrum is op 40 km van hier, met geen noemenswaardig sortiment.
Dus als ik wat speciaal wil, internet is de oplossing of ik moet ver rijden, minstens 1.5 uur op en nog eens terug ook
Voeding en kledij koop ik zelden via internet, wil toch graag de kwaliteit zien en het ook passen.