menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Overwinteren

Daneels

Daneels




Ben op zoek naar een gemakkelijk te verwijderen serretje voor citroen boompje en paradijsvogelbloem in te zetten voor te overwinteren serre zou na winter terug in verpakking moeten en in garage verdwijnen tot volgende winter , waar vind ik zo iets dacht aan iets opblaasbaar , of zo
zaterdag 22 oktober 2016 - 11:19
Roeli

Roeli

Acht stevige stokken en noppenfolie.
zaterdag 22 oktober 2016 - 13:07
plume

Plume

op de webshop van deze tuinsite is ook wel één en ander te vinden...
bvb. http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/9419
zaterdag 22 oktober 2016 - 13:17
zourky

Zourky

Zoals Roeli schrijft heb ik dat in een serre geplaatst de vier stokken met noppenfolie de boven kant open gelaten maar als het vriest wordt ook die dicht gemaakt met noppenfolie om zoveel mogelijk licht aan de planten te geven, de planten twee grote paradijsvogelsbloem ze staan in volle grond en blijven er staan,ze zijn te zwaar om telkens te herplaatsen ze stonden in twee afgezaagde kuipen van 100 liter.Om ze min of meer te beschermen tegen vorst staat er op de bodem op een plankje een lamp,maar een lamp die geen licht geeft enkel warmte(ze zijn te vinden bij aveve verwarming voor dieren) nu deze avond geven vorst en doe ik die lamp aan en hopelijk krijg ik ze de winter zo door zonder schade. Citroen boompjes die staan er drie in de verranda en brengen daar de winter door tot Mei,verleden winter had ik één in de serre gelaten om te zien hoe hij zou overleven wel hij heeft het overleeft maar al de bladeren zijn er afgevallen enkel twee citroenen die hangen er nog in de volgende maanden heeft hij wel nieuwe bladeren gekregen,ze kunnen namelijk niet tegen koude.Na de winter zal ik laten weten hoe ze het overleeft hebben,de paradijsvogelbloen staan wel al met bloemknoppen 70 cm hoog.

Groetjes Richard
zaterdag 3 december 2016 - 08:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon