menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Tunnelserre - Info Gevraagd

moestuinmomenten

Moestuinmomenten

Hoi

Ik kan een professionele tunnelserre gratis overnemen van iemand.
De bekleding (of hoe noem je dat?) zal wel vervangen moeten worden.

Ik heb wat opzoekwerk gedaan, maar raakte verstrikt in de informatie, omdat er weinig onderscheid wordt gemaakt tussen de 'tunnelserres' zoals ik er nu één staan heb (en waarvan de rits na de 2e keer al stuk was, het dak lekt etc.) en tunnelserres van hoge kwaliteit.

Dus hoop ik dat er hier iemand is die er ervaring mee heeft.

- Volgens mij laat ik het bekleden beter over aan professionals i.p.v. er zelf aan te beginnen. Het is ook geen serre met ronde bogen blijkbaar - ik moet nog gaan kijken - dus dat maakt het al wat moeilijker.
Heeft er iemand positieve ervaringen met personen of bedrijven die dit doen?

- Volgens de informatie die ik al kon vinden is het aan te bevelen om te werken met een 200 micron versterkte polyethyleenfolie die behandeld is tegen UV voor een langere levensduur.
Ik had hier tot gisteren nog nooit van gehoord, dus ale tips zijn welkom.

- Ik heb voorlopig ook geen enkele informatie gevonden over de prijsklasse waar dit in valt.

- Ik las ook dat de bekleding van een tunnelserre tijdens de winter beter opgeborgen wordt. Kan er in de winter écht niet mee gewerkt worden? Kan een tunnelserre verwarmd worden?

Ik tast dus eerlijk gezegd nog helemaal in het duister.

Ik was in eerste instantie op zoek naar een glazen serre, maar beschouw dit als een goede tussenoplossing. Ik wil eerst kunnen ontdekken of ik volgend jaar en het jaar daarna nog dezelfde tijd en energie kan/wil besteden aan mijn moestuin - vóór ik €2000 uitgeef aan een serre.

Alle info en tips zijn welkom!
vrijdag 27 oktober 2017 - 10:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon