menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Schimmel ??

Ga naar meest recente reactie

zuurtje

Zuurtje

O, zo een griezelig mooie kleur, korrelig geel, wat is zijn naam ? ligt op een afgestorven berkenstam.
Ineke

Allerlei Vragen ivm de Tuin

woensdag 16 augustus 2017 - 21:34
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb ik ook gehad. Was er maar heel even. Ik denk dat het heksenboter is. Een soort schimmel.
woensdag 16 augustus 2017 - 23:59
LT

LT

Volgens mij ook heksenboter...
donderdag 17 augustus 2017 - 08:28
Patrikc

Patrikc

Prachtig.
Niet voor op de boterham te smeren
donderdag 17 augustus 2017 - 08:43
zuurtje

Zuurtje

Ha leuk bedankt, ik heb er wel een stukje afgehaald, ga het in een pot doen met zand en aarde mischien gebeurt er nog iets leuks
Ineke
donderdag 17 augustus 2017 - 11:29
Patrikc

Patrikc

Stukje vers hout erbij steken ?
donderdag 17 augustus 2017 - 13:33
Roeli

Roeli

Houd je ons dan op de hoogte ?

gr. Roeli
donderdag 17 augustus 2017 - 13:33
leerling

Leerling

Gaat het niet zo best doen in zand en aarde. Beter een bedje geven van houtsnippers en goed benevelen.
Zie o.a. http://www.messiah.edu/Oakes/fungi_on_wood/crust%20and%20parchment/species%20pages/Fuligo%20septica.htm en de 2 links op die pagina.
donderdag 17 augustus 2017 - 13:53
zuurtje

Zuurtje

Ik ga mij best doen!
Ineke
donderdag 17 augustus 2017 - 15:17
zuurtje

Zuurtje

Ik heb een mooi bedje gemaakt voor de heksenboter schimmel.
De oude treurberkstronk lag nog onder de bosjes, stukken schors met mos er af gehaald, de zachte pulp eruit geschept, in een grote pot gedaan schimmel erin en een beetje toegedekt, vochtig gemaakt haha...... ging nog even kijken, zit er een dikke vette naaktslak te smullen, doe maar net of ik het niet gezien heb want ik kom er niet met mijn handen aan
Ineke

Allerlei Vragen ivm de Tuin

donderdag 17 augustus 2017 - 22:10
leerling

Leerling

Naaktslakken pluk ik weg met een wat groter blad (hazelaar, aardbei...). Daarna krijgen ze een luchtdoop naar het achtergelegen bos.
donderdag 17 augustus 2017 - 22:17
Polplastron

Polplastron

Volgens mij eten de meeste naaktslakken eerder rottend materiaal dan vers plantenspul; dat zou ook verklaren waarom het beestje net hier zit... Of vergis ik me?
dinsdag 5 september 2017 - 20:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon