menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kattenbestrijder Mega Sonic werkt niet !!!

Ga naar meest recente reactie

ALFREDO53

ALFREDO53

Heb kattenbestrijder geplaatst maar katten blijven toch komen !!!
Hoe kan dit ? Niet op goeie locatie geplaatst ?

Graag feedback met oplossing, waarvoor dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,
Freddy Van De Velde

Allerlei Vragen ivm de Tuin

vrijdag 16 juni 2017 - 13:15
Roeli

Roeli

Katten misschien doof aan hun linker neusgat ?

Katten zijn zulke eigenzinnige wezens, dat, als ze iets persé willen, ze door
roeien en ruiten gaan om hun zin te krijgen.
Misschien staat het apparaat iets te zacht afgesteld ?
vrijdag 16 juni 2017 - 13:37
ALFREDO53

ALFREDO53

Kan je dan meedelen waar je dat zachte geluid harder kan maken, ik zou het niet weten.

Bedankt al voor reply

Met vriendelijke groeten,
Freddy Van De Velde
vrijdag 16 juni 2017 - 13:48
Roeli

Roeli

Geen idee.
Maar ik neem aan dat je er wel een verhandeling bij hebt gekregen hoe je het ding moet gebruiken en hoe je hem moet instellen
vrijdag 16 juni 2017 - 15:41
ALFREDO53

ALFREDO53

Geen handleiding ontvangen, alles op doos in vreemde taal, prachtig Tuinadvies.be zou ik zeggen !!!

En ook krijg ik tot op heden geen antwoord op mijn vragen omtrent deze aankoop, ene Thomas is blijkbaar van de aardbol verdwenen ?

Dit zal de enige aankoop zijn geweest via Tuinadvies.be dan
vrijdag 16 juni 2017 - 17:17
kattenverjager.nl

Tekst aangepast

Kattenverjager.nl

Zelf geen ervaring met deze verjager, echter op zich wel goede ervaring met andere ultrasone kattenverjagers.

Ik heb even gekeken: Hij draait op 2x 9v batterijen. Die moet je er natuurlijk indoen. Daarna zet je aan de achterkant een schakelaar om en dat moet je een geluid horen. Een soort op en neer gaande toon.
Als je dat hoort zou hij aan moeten staan en werken.
Veel andere verjagers zijn instelbaar, dan kun je de gevoeligheid en de frequentie regelen. Deze lijkt dat niet te kunnen.

Mocht hij echt niet werken kun je misschien beter een andere proberen bijvoorbeeld een van weitech. http://www.kattenverjager.nl/electronische-middelen/ultrasone-kattenverjagers/weitech-kattenverjager-op-zonne-energie/

Laat je weten of hij toch werkt? Ben benieuwd.

(Het kan ook zijn dat de katten het wel horen, maar dat ze gewoon nog even de tijd nemen en niet zo graag afstand doen van hun territorium.)
woensdag 21 juni 2017 - 12:42
ALFREDO53

ALFREDO53

Geachte,

Ik heb via Thomas, Tuinadvies.be, toch een Nederlandstalige handleiding ontvangen waarin stond dat het 14 tot 28 dagen kan duren vooraleer de gevoeligheid en frequentie werkelijk gaat doordringen tot de katten.
Ik dien dus nog wat te wachten, want na het plaatsen van het toestel, kwam de kat 's anderendaags 's ochtends toch leukweg over het hek gesprongen weer zo mijn tuin in.
Ik heb zwavelbloem gelegd aan het hek, nu de correct ingestelde Mega Sonic kattenbestrijder zeer goed geplaatst, zonder ook maar iets voor het zicht, en beschik verder nog over een watersproeier indien ze toch nog zelfs tot op het terras zouden komen. Ik hoop binnenkort definitief verlost te zijn van deze overlast !
donderdag 22 juni 2017 - 09:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon