menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Belastingaangifte en tuin?

Ga naar meest recente reactie

JulesL

Tekst aangepast

JulesL

Hallo!

Ik vraag mij af of er gereedschappen of klussen zijn met de tuin waarbij je geld terug kan krijgen via de belastingaangifte. Ik las een gids (https://www.topcompare.be/nl/blog/hulp-bij-invullen-belastingaangifte-2017) en ik kon zo snel niets vinden over tuinaankopen.

Veel dank!
donderdag 8 juni 2017 - 16:29
Polplastron

Polplastron

Als je tuinaannemer en/of -architect bent waarschijnlijk wel ...
Anders lijkt me het niet meteen zo logisch dat je iets van tuingereedschap zou kunnen terugvorderen.

Groeten,
Pol
donderdag 8 juni 2017 - 17:34
Roeli

Roeli

Optimist !
donderdag 8 juni 2017 - 18:39
Patrikc

Patrikc

Dienstencheques zijn voor een stukje fiscaal voordelig.
vrijdag 9 juni 2017 - 09:51
rivofa

Rivofa

Als je zelfstandig bent en je laat een echte tuinaannemer komen om je tuin te onderhouden dan mag je dat wel aftrekken van de belastingen, een gewone sterveling mag dat helaas niet !
vrijdag 9 juni 2017 - 13:36
Polplastron

Polplastron

Als je zelfstandig bent en je laat een echte tuinaannemer komen om je tuin te onderhouden dan mag je dat wel aftrekken van de belastingen, een gewone sterveling mag dat helaas niet !


Is dat niet enkel als je je huis als "werkplek" gebruikt?
vrijdag 9 juni 2017 - 15:31
rivofa

Rivofa

Nee Pol, mijn schoonbroer is zelfstandig aannemer in de bouw en die heeft zijn tuin laten aanleggen door een erkend tuinaannemer en mocht dat aftrekken van zijn belastingen.
vrijdag 16 juni 2017 - 20:09
Polplastron

Polplastron

Als dat inderdaad kan geef ik je schoonbroer groot gelijk dat hij dat gedaan heeft.
vrijdag 16 juni 2017 - 20:44
Kleinedikken

Kleinedikken

Wel, ik niet. Sorry.
Het is heel normaal dat echte beroepskosten kunnen afgetrokken worden.
Maar privétuin laten aanleggen , onnodig dure etentjes en andere luxe uitgaven op kosten van de belastingbetaler vind ik niet kunnen. Het graaien door ondernemers en vrije beroepen is zo ingeburgerd dat we niet moeten opkijken dat de graaiers van Samu-social geen greintje spijt vertonen en nog een grote bek opzetten. Het kan, dus er is niets mis mee... toch?
woensdag 26 juli 2017 - 19:37
rivofa

Rivofa

Helaas helaas zo gaat dat de dag van van vandaag
woensdag 26 juli 2017 - 20:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon