menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paar rodogendrons

summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

ik heb zopas donker paarse rododendrons gekocht ,de bladren hingen naar beneden, ik dacht te weinig water,aan de tuinman heb ik raad gevraagd en de rede waarom ze zo hingen , zijn antwoord was: het is niet omdat ze geen water hadden , die zijn zo, ik heb ze gekocht omdat ze mooi van kleur waren ,en veel bot hadden die inderdaad de volgende dagen opengingen, mijn vraag is nu , hoe komt dat ? het geeft een verwaarloosd zicht aan de plant
amaai! sorry voor mijn drukfouten,ik heb de indruk dat mijn toetsenbord hapert

PAARSE RODODENDRONS most het zijn

groetjes
vrijdag 19 mei 2017 - 14:11
Tuinprins

Tuinprins

Sommige soorten hebben inderdaad van die hangende bladeren. Dat is eigen aan die soort en geen ziekte. Echter: als de plant aangetast is door Phytophtora cinnamomi (soort wortelrot) dan gaan de bladeren ook hangen. Deze vorm van Phytophtora ontstaat als de plant te nat staat (bijv. door overvloedige regenval of overdadig water geven). Phytophtora cinnamoni bij rhododendrons in pot is te herkennen (afgezien van de hangende bladeren) aan de wortels die er ongezond donkerbruin uitzien. Tegen deze vorm van Phytophtora is niets te doen, er bestaat geen middel wat een aangetaste plant kan genezen.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 20 mei 2017 - 06:25
summerspookje

Summerspookje

Dank u wel tuinprins ben nu gerust want ondertussen staan ze prachtig in bloem
Groetjes
Summer
zondag 21 mei 2017 - 17:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon