menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Probleem met poezen die behoefte doen in de gravé

Ga naar meest recente reactie

Rakhee

Tekst aangepast

Rakhee

Hallo,
wij hebben sinds kort nieuwe poezen die we ook buiten laten, zij waren voordien binnenhuiskatten die altijd gebruik maakten van een kattenbak. Nu ze ook buiten mogen, heb ik gemerkt dat zij de gravé van onze oprit als kattenbak zien .
Aangezien wij nog nooit met dit probleem te maken hadden, ook niet met onze vorige poezen, weten wij niet wat gedaan.
Heeft iemand advies of mogelijke oplossingen?
PS een deftige oprit is nog niet meteen aan de orde, maar dit zou inderdaad de beste oplossing zijn

Bedankt,
Rakhee
woensdag 12 oktober 2016 - 11:55
Roeli

Roeli

Een schepje gebruiken om het op te ruimen.
En wees maar blij dat ze de planten niet opgraven om daar tussen te gaan zitten.
woensdag 12 oktober 2016 - 18:01
krissie

Krissie

Kattenbak buiten zetten ?
donderdag 13 oktober 2016 - 09:00
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Goed idee Krissie, maar ja, als je ineens zo'n grote kattenbak krijgt aangeboden
Ineke:
donderdag 13 oktober 2016 - 11:03
deHaan

DeHaan

Hou de katten weer binnen, is het probleem opgelost.
donderdag 13 oktober 2016 - 21:25
Rakhee

Rakhee

Hallo,
Roeli, ik begrijp uw reactie, het is inderdaad beter dan dat ze tussen de planten zitten te graven, maar om uit de auto meteen in iets onaangenaams te stappen, is ook niet leuk.
DeHaan, de éne poes zou er geen miserie mee maken, de andere poes zou de deuren kapot krabben, en zelf hebben we graag dat de poezen buiten zitten als wij niet thuis zijn.
Toch bedankt voor de tips
vrijdag 14 oktober 2016 - 09:14
Roeli

Roeli

Bij mij. zaten en zitten de dieren juist binnen als ik weg ben. Zo ook 's nachts.
Stel dat er iets gebeurt, een dier onder een auto komt, of zo, moet ik dan van de buren verlangen dat ze er mee naar een dierenarts gaan ? Nee dus.
Mijn dieren, mijn verantwoording.
vrijdag 14 oktober 2016 - 10:38
Thefizyx69

Thefizyx69

Als je liever hebt dat ze buiten zitten als je niet thuis bent dan begrijp ik niet waarom je huisdieren genomen hebt... sorry maar dat is wat ik ervan denk. En dit heb je nu als gevolg.
vrijdag 14 oktober 2016 - 15:32
Rakhee

Rakhee

ieder zijn mening, maar ik zal nooit iemand anders afbreken op hoe ze hun dieren houden
zondag 16 oktober 2016 - 12:48
Marei

Tekst aangepast

Marei

En daarmee ben ik het volkomen eens Rakhee!!!!
Want aan de zelfvoldane opmerkingen van Thefizyx69 heeft volgens mij niemand iets.
En verder wil ik opmerken dat bij ons de katten vrij rondlopen in huis en tuin, zonder dat we daar een bench voor nodig hebben.
zondag 16 oktober 2016 - 13:12
Roeli

Roeli

Zowel voor de honden als de katten die we de afgelopen 50 jaar hebben gehad, heb ik nog nooit een bench gebruikt.
zondag 16 oktober 2016 - 13:40
Thefizyx69

Tekst aangepast

Thefizyx69

Bij mij zitten ze ook niet in een bench.
Het gaat mij erom dat er gezegd word als wij niet thuis zijn willen we liever niet dat ze binnen zijn. Baasjes thuis poezen binnen,baasjes niet thuis poezen niet binnen. Dat gaat er bij mij niet in. Dat ze buiten lopen tot daar aan toe.
maandag 17 oktober 2016 - 13:35
Marei

Marei

@ Thefizyx69: Je avatar doet iets anders vermoeden.....maar dat terzijde.
Het gaat er mij om dat jij een ander niet de maat moet nemen, jouw opvattingen zijn prima voor je zelf, een ander heeft de vrijheid er anders over te denken.
maandag 17 oktober 2016 - 16:51
Thefizyx69

Thefizyx69

Deze bench staat dag en nacht open. Onze hond slaapt daarin als we niet thuis zijn. Maar kan er steeds in uit. Dit is zijn bedje als hij niet in de zetel slaapt.
maandag 17 oktober 2016 - 17:53
Rakhee

Rakhee

Hallo,
nog even terzijde ben ik altijd verantwoordelijk voor mijn eigen poezen,
als de poezen even buiten zijn, zelfs al zijn wij thuis, kan er nog altijd iets gebeuren waar je zelf niets kan aan doen. Ik spreek uit ervaring, de éne poes heeft na 4 weken binnenblijven na uit het asiel te hebben gehaald, enkele dagen binnen-buiten (terwijl wij thuis waren) mogen vertoeven en jammer genoeg na de 3de dag niet teruggekomen, wij dachten het ergste, want de zus was mooi thuis teruggekomen. Na 2 en een halve week is ze teruggekomen zonder staart jammer genoeg, zou vast gezeten hebben in een klem tijdens een wandeling. Naar de dierenarts geweest en de verdere amputatie die nodig was laten uitvoeren en ook de 225 euro betaald die nodig was.
Onze vorige 2 poezen heb ik ook altijd goed verzorgd, net zoals deze die we nu hebben, ik zie ze doodgraag. En als ze buiten zitten, hebben ze onze tuin om in te vertoeven, alsook de carport die beschut is, alsook de kippenparken waar ze maatjes hebben en een "hondenhokje" die bij slecht weer dienst kan doen als schuilhuisje.

Om terug op het onderwerp te komen, heb ik nog 's het internet afgesurft en gelezen dat een aftreksel van citroenzeste zou kunnen helpen. Dit heb ik gedaan en de grote behoeften worden niet meer gedaan op de gravé, de kleine behoeften echter ben ik nog niet zo zeker. Ik geloof met enkele keren de "behandeling" te herhalen, dat het zou moeten lukken.
vrijdag 21 oktober 2016 - 20:21
Roeli

Roeli

Bedankt voor uw uitleg en fijn dat u een oplossing hebt gevonden.

gr. Roeli
vrijdag 21 oktober 2016 - 20:31
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Het maximium aan poezen was ooit eens 13, de moeder en een van al oudere jongeren hadden ervoor gezorgd....De vorige hadden we al "weg gedaan" en slechts die 2 waren nog in huis....aan het achterpoortje was een "klapdeurtje" zodat ze vrij in/uit konden en binnen hebben we nooit "iets moeten opkuisen"....kwestie van "dressure".

Allemaal Beestjes

vrijdag 21 oktober 2016 - 21:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon