menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kolibrievlinder

Dona en Peter

Dona en Peter

Hallo allemaal,

Dit kereltje zag ik enige dagen geleden toen de zon aan het ondergaan was. Hij (zij?) was vlijtig bezig de bloemetjes van een hangfuchsia te inspecteren. Je kon duidelijk het brommen van de vleugeltjes horen. Het was als een klein motortje. Ben snel naar binnen gelopen om mijn fototoestel te halen maar toen was de "vogel" toen al gaan vliegen en nergens meer te bespeuren. Daarom dat ik een foto van het internet heb moeten plukken.
Komen de beestjes meer voor in onze streken? In mijn geval rond Waregem?

Allemaal Beestjes

donderdag 27 augustus 2015 - 10:49
plume

Plume

op wikipedia staat het volgende...
"De vlinder komt voor in Zuid-Europa en Noord-Afrika. Het is een zeer snelle soort, de kolibrievlinder is een van de bekendste trekvlinders. In de zomer vliegen grote aantallen kolibrievlinders naar het noorden en westen van Europa en 's winters trekken de vlinders naar zuidelijkere delen van Afrika. De vlinder wordt jaarlijks ook in België en Nederland aangetroffen. Het verspreidingsgebied van de soort strekt zich uit tot in noordelijk Scandinavië. De vlinder wordt beschouwd als een algemeen voorkomende en talrijke soort die niet wordt bedreigd."

Hier op tuinvrienden staan al verschillende foto's van deze kolibrievlinder en het is inderdaad een beauty, leuk om te zien vliegen!!!
Hopelijk zie je hem nog eens en kan je een foto nemen!
donderdag 27 augustus 2015 - 11:00
LT

LT

Ik ben blij, dat we steeds meer oog krijgen voor die prachtige insecten.
donderdag 27 augustus 2015 - 11:30
Dona en Peter

Dona en Peter

Bedankt voor de reacties, idd. als we goed rondkijken is er zoveel klein grut te bewonderen. Gisteren zeker 15 koolwitjes tegelijk aan het spelen rond de Verbenas en vlinderstruik. Soms leek het op formatievliegen. Heel mooi.
zondag 30 augustus 2015 - 14:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon