menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wilde pruimelaar weggezaagd: moet ik iets doen aan de stam?

Ga naar meest recente reactie

Floris_

Floris_

Hallo iedereen,

In onze tuin stond een pruimelaar die letterlijk in de tang gehouden werd door een wild exemplaar (ik vermoed wilde pruimelaar - had alleszins serieuze stekels). Ik heb nu de wilde pruimelaar weggezaagd zodat de "gewone" pruimelaar volop kan groeien in de aankomende lente en zomer.


Onderaan lijkt de stam van de wilde struik, vergroeid met die van de pruimelaar. Moet ik nog iets doen aan deze zaagwonde? Is er kans op schimmels of andere ziektes? Wat kan ik dan doen op dit te vermijden?

Bedankt voor jullie advies,
Grtn,
zaterdag 17 februari 2018 - 12:50
LT

LT

Het zou ook een wildopslag kunnen zijn van de goede boom. Schuin afzagen en afdekken met wondbalsem.
zaterdag 17 februari 2018 - 14:25
deHaan

DeHaan

Je hoeft er niets aan te doen, ook geen wondbalsum,
Als er komend jaar scheuten uit de grond komen, deze zo laag mogelijk afknippen
zaterdag 17 februari 2018 - 14:39
Floris_

Floris_

Bedankt voor de reacties mannen.

Ik hoop dat ik hem niet te kort heb afgezaagd, mijn vrees: als de restant begint te rotten, dat dit impact heeft op de boom die is blijven staan.

Heb nog is beter gekeken; lijken wel twee aparte stammen, maar ze zijn heel dicht tegen elkaar aangegroeid, ze lijken aan mekaar te "plakken".
zaterdag 17 februari 2018 - 15:14
WiPe

WiPe

Je kan met lacbalsem of andere spullen niet verhinderen dat zoiets gaat inrotten. Maar anderzijds is het vrij onwaarschijnlijk dat die andere stam mee zal inrotten.
zaterdag 17 februari 2018 - 19:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon