menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Amerikaanse eik

Ga naar meest recente reactie

Thomas Gerulus

Thomas Gerulus

Ik heb een Amerikaanse eik die begin 2017 werd gepland. Nu begint de schors te barsten en los te laten. Er zit ook een soort zwarte smurrie onder. Ik vrees dat het schimmel is, maar heb geen idee of het kwaad kan en wat ik eventueel kan doen. Ervoor was dit me niet opgevallen. ...De schors is gebarsten tot helemaal bovenaan de boom. Iemand een idee?

Struiken & Bomen

zaterdag 11 november 2017 - 16:50
Thomas Gerulus

Thomas Gerulus

Nog wat foto's

Struiken & Bomen

zaterdag 11 november 2017 - 17:10
Thomas Gerulus
zaterdag 11 november 2017 - 17:16
lilyboskat5

Lilyboskat5

Dan groeit hij uit zijn jasje.
Daaronder zal wel een nieuwe bast zitten.
Doet hij hier ook.
zaterdag 11 november 2017 - 17:37
WiPe

WiPe

Wortelsterfte met bijhorende bastnecrose, vermoedelijk door te diep planten.
zondag 12 november 2017 - 00:37
Thomas Gerulus

Thomas Gerulus

Kan ik daar iets tegen doen? Of ist al te laat....heb al mijn bomen zelf gepland. Dit is de enige met problemen.
zondag 12 november 2017 - 14:58
WiPe

WiPe

Ik vrees dat het nu al te laat is.
maandag 13 november 2017 - 09:24
Thomas Gerulus

Thomas Gerulus

OK. Heb de kweker ook gestuurd. Die denkt dat ik te weinig of verkeerd water gaf. Daar ben ik het niet mee eens want gaf elke dag water tot alles goed nat was. In de zomer dan hè.

Te diep planten kan wel, alhoewel mijn vader het gat nog verhoogd heeft omdat het aanvankelijk te diep was. Wat het ook is vrees inderdaad dat we een nieuwe gaan moeten halen. Deze keer uit container. Is duurder naar heb de indruk dat dat toch beter gaat.
dinsdag 14 november 2017 - 09:17
WiPe

WiPe

Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, eerder dat dat andere problemen meebrengt. Zorg dat de verdikking aan de onderkant, waar de wortels beginnen, gelijk zit met het maaiveld.
dinsdag 14 november 2017 - 10:19
Thomas Gerulus

Thomas Gerulus

Dank u voor uw hulp in ieder geval.
woensdag 15 november 2017 - 10:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon