menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat zaaien onder een boom

Ga naar meest recente reactie

caropanda

Caropanda

Hallo,
Ik ben een tuinier dummie en wil graag mijn verwilderde tuin opkuisen. Nu heb ik 4 bomen op een kleine oppervlakte gazon staan. En de vorige eigenaars hebben de grond onder de bomen bedekt met stukjes hout/schors. Maar dat is enorm frustrerend want 1 van mijn bomen verliest enorm veel blaren nu het herfst is. En ik kan die bladeren moeilijk opruimen. Want telkens ik ga harken, hark ik die schors stukjes mee. Bij het gras afmaaien durft er ook wel is hout onder de grasmaaier kruipen. En dat is niet de bedoeling. Hebben jullie een praktisch idee voor me? Ik heb al gezien dat er een cirkel aarde gewoon vrij gehouden wordt rond de boom. (maar dan netjes afgelijnd, misschien kan ik er zelfs keien rond zetten) Ik was zelfs aan het denken om mos onder de boom te zaaien, maar het lijkt me niet leuk als dat op de boomstam begint te groeien. Wat doen mensen doorgaans onderaan de boom? Groeit er gewoon gras rond en maai je dan gewoon rond de stam? Ik heb tips nodig.
maandag 30 oktober 2017 - 22:14
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Je kan best een boordje rondom die bomen leggen zodat die schors niet meer in het gras terecht komt. En dan kunnen de bladeren ook gewoon onder die bomen blijven liggen. Dat is ook veel beter voor de bomen.
dinsdag 31 oktober 2017 - 07:23
caropanda

Caropanda

Dankjewel! Ik wist niet dat dat goed is voor de boom om er blaren onder te laten liggen. Ik ga dan inderdaad een scheidingsrand maken tussen het gazon en de boom. Dat gaat harken en grasmaaien veel makkelijker maken. En das handig dat de blaren onder de boom gewoon mogen blijven liggen. Een werkje minder
woensdag 1 november 2017 - 19:19
Roeli

Roeli

Je steekt er toch niet de brand in, hè Caropanda ?
Daar zou je boom inderdaad blaren van krijgen.
woensdag 1 november 2017 - 19:29
caropanda

Caropanda

@Roelie Haha nee hoor. Die boom blijft nog ff in leven als het van mij afhangt. Als het van mijn tuinier skills afhangt, weet ik het nog zo niet.
woensdag 1 november 2017 - 21:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon