menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleine haag

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Hallo tuinvrienden,
Wij hebben een buxus haagje langs de trap aan de voordeur het staat er 25 jaar en is nu zoals bij veel kaal .
Met welk soort zou ik het kunnen vervangen dat gesnoeid wordt tot 50 a 60 cm hoog,een taxus haagje zou mooi zijn maar lees ik ook weer van de taxus kever,is er nu een haag die niet zo gevoelig is voor kevers en maden en rupsen groen blijft en men ze kan snoeien op de gewenste hoogte.
Groetjes Zourky
woensdag 25 oktober 2017 - 07:20
WielS

WielS

Hoi Zouky,
Ideaal voor u is de Japanse Hulst

ILEX CRENATA "CONVEXA"

Suc6, Wiel
woensdag 25 oktober 2017 - 07:42
zourky

Zourky

Bedankt Wiels voor je antwoord ,ik zal zeker eens kijken hoe de plant er in het echt uitziet
ik ken hulst maar is wel stekelig,in Holsbeek is een boomkwekerij en daar vind je alles
Groetjes Richard.
woensdag 25 oktober 2017 - 10:55
Patrikc

Patrikc

Richard,

Ilex crenata is absoluut niet stekelig, heel veel mensen zien zelfs het verschil niet tussen Buxus en Ilex crenata.

Alleen oppassen, waar je bij Buxus al eens mocht kalken, mag of moet je dat zelfs bij Ilex achterwege laten.
woensdag 25 oktober 2017 - 11:01
zourky

Zourky

OK dan weet ik wat het zal worden kleine blaadjes bevriest niet en geen stekels meer moet het niet zijn nogmaals bedankt Wiels & Patrikc
Richard
woensdag 25 oktober 2017 - 11:57
Tuinprins

Tuinprins

Ik zou niet de soort 'Convexa' pakken want het duurt lang voor die goed dicht groeit. Beter kies je voor soorten die de laatste jaren op de markt zijn gekomen ter vervanging van de buxus. Dit zijn o.m. Ilex crenata 'Dark Green' , 'Green Hedge' en 'Caroline Upright'.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 25 oktober 2017 - 22:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon