menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Privacy problemen (leilinde en bomen)

chrbonte

Chrbonte

Beste

Ik heb momenteel voor mijn haag leilinde.

Ik heb nu een groot probleem. Momenteel wordt er volop een mastodont van 3-bouwlagen appartementsblok gebouwd voor mijn huis

Al een geluk dat er al een paar jaren leilinde aanwezig is in de tuin. Normaal gezien snoei ik dit ieder jaar. Dit jaar heb ik dit niet gedaan met de bedoeling om de inkijk in mijn tuin zoveel mogelijk te beperken. En door niet te snoeien was het toch voller dan indien ik het zou snoeien.

Vraag hierover:
- Wat als ik dit nooit meer zou snoeien? Zal het dan mislopen in de toekomst? Of langs alle kanten uitschieten? Ik wil vooral het zo vol mogelijk is en hoog mogelijk.

Bijkomende vraag. Om de inkijk nog meer te beperken zou ik graag 2 of 3 bomen willen planten op strategische plaatsen in mijn tuin. Ik moet echter meedelen dat mijn grond een soort klei/slijkgrond is. Heel hard bij droog weer en blijkbaar ietwat vergiftigd zeggen de buren aangezien mijn grond onderaan slijk is van een kanaal die vroeger gegraven werd. De vereisten voor de boom die ik zoek:
- snelgroeiend
- Kan goed tegen nat kleigrond
- Niet te hoog maar wel goed vol

En wanneer plant ik die bomen best?

Mvg
Christophe

Struiken & Bomen

woensdag 6 september 2017 - 17:25
WiPe

WiPe

Ik zou veldesdoorn aanplanten. Die zou normaal gesproken goed op klei moeten groeien. Maar als linde he goed doet; zou je misschien een kleinere lindensoort kunnen aanplanten zoals Tilia insularis.
woensdag 6 september 2017 - 19:06
chrbonte

Chrbonte

Dank je wel. Sorry voor late reply. Had geen notificatie gekregen dat er een reactie was. Hartelijk dank!
zondag 10 september 2017 - 12:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon