menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wie kan me vertellen welke boom dit is ?

Ga naar meest recente reactie

shiro

Shiro

ik ben de bomen in mijn tuin aan het inventariseren maar deze kom ik niet uit. Iemand enig idee ??

Struiken & Bomen

maandag 26 juni 2017 - 20:52
shiro

Shiro

nog een fotootje

Struiken & Bomen

maandag 26 juni 2017 - 20:53
shiro

Shiro

en nog eentje

Struiken & Bomen

maandag 26 juni 2017 - 20:53
WiPe

WiPe

Lijkt mij Robinia pseudacacia 'Tortuosa'. Mooie vondst, staat die in België of in Nederland?
maandag 26 juni 2017 - 22:22
shiro

Shiro

hij staat bij mij in de tuin, in Nederland,Rijsbergen
maandag 26 juni 2017 - 23:02
Polplastron

Polplastron

Een heel mooie boom zo te zien; een geschenk om te koesteren!
donderdag 29 juni 2017 - 18:34
Carib

Carib

En zo te zien staan er nog meer prachtige bomen in je tuin. Ik zie nog een stukje ceder en een treurbeuk? Hoort de rode beuk achteraan er ook nog bij?
donderdag 29 juni 2017 - 23:24
shiro

Shiro

bedankt voor de reacties !! er staan prachtige bomen in de tuin idd. Tuin is vrij groot, 10000m2 Sinds dit jaar ben ik aan het imkeren en dan ga je je afvragen of de bomen qua drachtplant wat kunnen betekenen voor de bijen Zal ze binnenkort eens fotograferen en zou graag jullie reacties erop krijgen daar ik met de tools van bomenherkenningsapps er echt niet uitkom gr Rob
vrijdag 30 juni 2017 - 09:16
Carib

Carib

De Robinia 'Tortuosa' bloeit kennelijk nauwelijks, anders dan de gewone Robinia pseudoacacia. Ikzelf heb de R.p. 'Frisia' en die bloeit wel rijk. Speciaal voor de late bloei hebben wij 3 wimperlindes (Tilia henryana) geplant. Het schijnt dat imkers deze vaker speciaal voor hun bijen planten als late voedselbron.
vrijdag 30 juni 2017 - 19:29
WiPe

WiPe

Robinia pseudoaccacia 'Tortuosa' is inderdaad een cultivar die weinig of niet bloeit. Voor bijen is Robinia pseudoacacia 'Semperflorens' beter geschikt, maar die is minder courant. Grote voordeel is dat die een herbloei heeft in augustus en september. Tilia henryana is ook zo'n late bloeier en dus ook heel interessant omwille van de extra wintervoorraad.
vrijdag 30 juni 2017 - 19:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon