menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chinese Kerselaar probleempje

Ga naar meest recente reactie

Chivas

Chivas

Goeie middag,

Heb een vraagje aan jullie - op de afbeelding die ik bijvoegde is een foto van wat wij denken een Chinese Kerselaar te zijn - eerst komt roze bloesem en dan de blaadjes...

Wat ik omcirkelde, daar zit een dikke knot - we denken dat het hier dus om een geënte boom gaat. Maar... Zoals jullie kunnen zien groeien daar steeds nieuwe takjes uit die we met de regelmaat vd klok moeten weg knippen. Mijn vraag is of er niets bestaat waar je die knots kan mee behandelen zodat er geen twijgjes meer ontspruiten want we denken ook dat dit niet ten goede van het boompje is dat dit steeds weer gebeurd en moet weg geknipt worden.

Benieuwd of iemand ons kan helpen hieromtrent - vast al bedankt!

Struiken & Bomen

maandag 22 mei 2017 - 15:44
Polplastron

Polplastron

Die zijtakjes kan je best manueel blijven verwijderen: gewoon afknijpen of -trekken voldoet voor mij het beste.
maandag 22 mei 2017 - 17:12
Chivas

Chivas

Ok bedankt voor het antwoord er zal dan niets anders opzitten want het blijft maar groeien en vroeg me af of dat dan geen kwaad kon!
dinsdag 23 mei 2017 - 09:56
Polplastron

Polplastron

Die zijtakken zijn uitlopers van de onderstam; als je deze zou laten groeien heb je ten eerste een boom die er niet meer uitziet, ten tweede zal de onderstam mettertijd de boom "overnemen". Daarom verwijder je dit best, maar het verwijderen zelf of het feit dat de takken blijven uitschieten is gewoon een onderdeel van het goed tuinieren hoor!

Grts,
Pol
dinsdag 23 mei 2017 - 10:25
WiPe

WiPe

Een middel dat er voor kan zorgen dat die takjes niet mer gaan uitlopen, zal heel de boom doodmaken. Dat moet je dus niet proberen.
dinsdag 23 mei 2017 - 19:38
Chivas

Chivas

Ok dank jullie wel beiden - fijn dat jullie even reageerden nu weet ik dus dat het geen kwaad kan en ik blijf ze steevast verwijderen enne nee dan ga ik zeker geen middeltjes proberen want het boompje is me dierbaar
woensdag 24 mei 2017 - 11:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon