menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Skimmia snoeien

Ga naar meest recente reactie

retje

Retje

Hallo,
We hebben skimmia drastisch teruggesnoeid, tot ongeveer 50 cm boven de grond, daar ie veel te groot was geworden (stonden 5 bossen dicht tegen elkaar) en bloeide niet mooi meer!
Zal daar nog iets van terug uitschieten??
Op de foto zie je het resultaat
Ook onze Rododrendons zijn veel te groot en er staan vele mooie jonge scheuten onderaan, die echter geen licht genoeg krijgen.Hij bloeit nu mooi ,maar kan die ook in gekort worden?Ze zijn ongeveer 3 meter hoog

Bedankt
Retje

Struiken & Bomen

donderdag 11 mei 2017 - 21:40
lilyboskat5

Lilyboskat5

Van de Skimmia's weet ik het niet.
De Rhodo's kun je inderdaad terug snoeien.
Ik doe het regelmatig om ze laag te houden.
Hier in de straat hebben ze ook zo'n hoge teruggesnoeid en ze zijn mooi terug gekomen.
Je zou het meteen na de bloei kunnen doen.
Dan hebben de nieuwe scheuten nog kans om voor de winter zich goed te kunnen ontwikkelen.
Ik heb de takken regelmatig verneveld met een plantenspuit om de bast wat zacht te maken, voor de nieuwe scheuten.
donderdag 11 mei 2017 - 21:51
Tuinprins

Tuinprins

Skimmia komt ook terug na drastische snoei.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 12 mei 2017 - 06:03
dj1

Dj1

Skimmia zal zeker terug groeien, vorig jaar ook drastisch gesnoeid. Dit jaar worden de rododendrons ook gesnoeid na de bloei, omdat deze te schuin groeiden omdat een andere struik te dicht stond.
vrijdag 12 mei 2017 - 07:48
retje

Retje

Oef!! Een pak van mijn hart!!
Bedankt iedereen!

Retje
zaterdag 13 mei 2017 - 16:19
retje

Retje

ja!! eindelijk een kleine scheut komt er piepen van de skimmia!
maandag 29 mei 2017 - 20:21
retje

Retje

Nu nog de rododrendons , moeten die nu ook gesnoeid worden of later.. Ze zijn uitgebloeid
maandag 29 mei 2017 - 20:21
lilyboskat5

Lilyboskat5

Nu, ik heb de grote van mij nu een beetje in vorm gesnoeit.
Daarbij zag ik de nieuwe knopjes al in de bast zitten !
maandag 29 mei 2017 - 20:42
retje

Retje

De onze zijn echt al uit de kluiten gewassen struiken geworden en hebben op verschillende plaatsen jonge scheuten onderaan die naar het licht groeien , ze staan ook naast een hazelaar, die veel licht ontneemt ,daarom zou ik er een deel van de nu uitgebloeide bloemen afzagen zodat ze kunnen verjongen.Dat bedoelde ik, kan dat dus?
bedankt
Retje
woensdag 31 mei 2017 - 13:26
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ja, dat kan. De nieuwe scheuten zijn dan al flink op weg voordat het winter wordt !
woensdag 31 mei 2017 - 13:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon