menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Frankrijk

Ga naar meest recente reactie

Luc Cant

Luc Cant

Vorig jaar vonden we in Frankrijk in de Provence aan een voortuin van een appartementsgebouw op straat een erwtachtig zaad van een plant/struik. Het is een plant/struik of misschien wel boom met grote fluweelachtige rode bloemen. In de erwt zaden zeven zaden. We hebben ze uitgeplant en er zijn zes planten uitgekomen die snel groeien. Deze plantjes staan binnen. Kent iemand deze struik.

Struiken & Bomen

maandag 2 januari 2017 - 16:11
Carib

Carib

Apios americana?
dinsdag 3 januari 2017 - 12:30
Luc Cant

Luc Cant

Dank u voor de tip maar de bloem zag er anders uit , iemand denkt dat het een Rhus zou kunnen zijn.,
dinsdag 3 januari 2017 - 16:25
Carib

Carib

Dat zou me verbazen, want een Rhus heeft inderdaad roodfluwelen bloemen in de vorm van knotsen, maar zeker geen peulen. Ook lijkt me dit toch wel een klimplant en geen boom, wat een Rhus wel is.
dinsdag 3 januari 2017 - 19:34
Luc Cant

Luc Cant

Ik heb echt weinig kennis van planten en bomen terwijl ik nochtans veel in de natuur ben.
Wij zijn zeer verwonderd dat uit een erwtachtig zaad waarin zeven zaden zaten er nu zes planten in huis aan het groeien zijn. Hierbij een onduidelijke foto van de boom of plant die we in de voorhof van een appartement gezien hebben in de Provence.
LC

Struiken & Bomen

dinsdag 3 januari 2017 - 21:47
Patrikc

Patrikc

Campsis ?
woensdag 4 januari 2017 - 15:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon