menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cercis canadensis texas white

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Ik vond volgend boompje/struik op het internet, een cercis canadensis texas white oftewel een witte judasboom. Maar ik vind er niet veel over terug. Blijkbaar ook niet direct te koop in Belgie, of toch niet daar waar ik al gezocht heb (vooral in online catalogussen) Mensen hier op het forum die ervaring hebben met deze witte judasboom? En eventueel waar deze te koop zou zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes
Roeliee
zaterdag 5 september 2015 - 13:58
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Roeliee,

Neem hier eens een kijkje, bij Esveld in Boskoop slaag je zeker ook online.

https://www.google.nl/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1083&bih=878&q=cercis+canadensis+texas+white&oq=cercis+canadensis+texas+white&gs_l=img.1.0.0.10887.10887.0.12614.1.1.0.0.0.0.52.52.1.1.0....0...1ac..64.img..0.1.51._hN6FFHErPE

Groetjes,

Jeannette
zaterdag 5 september 2015 - 16:16
Roeliee

Roeliee

Hey Jeanette,

Bedankt! Die had ik ondertussen ook al gevonden. Maar had meer ervaringen van mensen hier op het forum nodig. Esveld verkoopt deze inderdaad, maar dat is in Nederland... zou je deze in een gewoon tuincentrum kunnen bestellen denk je?

Alvast bedankt!
zaterdag 5 september 2015 - 17:53
Jeannette1

Jeannette1

Hai Roeliee,

Dat zou ik je niet kunnen vertellen, je kunt al je vragen bij Google intikken, dan krijg je altijd een antwoord.
Ook kun je bij Google vragen waar je deze in België kunt kopen.
Ik wens je veel suc6 want hij/zij is erg mooi.

Groetjes,

Jeannette
zaterdag 5 september 2015 - 17:58
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Je moet er in de regel van uit gaan dat zeldzame soorten door een doorsnee tuincentrum niet geleverd kunnen worden of indien dat wel het geval is er een exorbitant prijskaartje aanhangt. Wat verder ook nog wel eens wil gebeuren is dat de verkeerde soort wordt geleverd. Kan me een verhaal herinneren (weet niet of het op dit forum was) van iemand die een Cornus kousa bestelde en een Cornus alba Sibirica geleverd kreeg!

Cercis is een plant die niet goed in een pot wil groeien. Daarom wordt die meestal in de volle grond gekweekt. Doorsnee tuincentra hebben het niet zo op zulk soort planten omdat veel klanten 'schrik' hebben van vollegronds planten ("groeit die wel aan"?, lastig met vervoer etc.). Bovendien is het seizoen voor planten uit de volle grond een stuk korter dan van potgekweekte planten. Het vollegrondsseizoen loopt van eind oktober tot begin april, voor potgekweekte planten is dat jaarrond m.u.v periodes waarin de grond bevroren is.

Dus wil je een Cercis op de kop willen tikken dan zul je meer kans van slagen hebben bij een sortimentskweker dan bij een doorsnee tuincentrum. Houd er verder rekening mee dat je een bladverliezende boom of struik alleen goed kunt verplanten als het blad er af is en je periode om te planten dus relatief kort is.

Tot slot: ik ken Cercis canadensis Texas White niet maar er bestaat ook nog Cercis canadensis 'Alba'. Ik weet niet of er veel verschil zit tussen beide soorten. Ook bestaat er nog een witte vorm van Cercis siliquastrum (lijkt sterk op Cercis canadensis).


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 5 september 2015 - 18:51
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Damien Devos in Anzegem heeft die zijn zijn catalogus staan.
zaterdag 5 september 2015 - 19:21
Tuinprins

Tuinprins

Jammer genoeg zijn catalogussen geen voorraadlijsten. Ik heb al vele malen meegemaakt dat een bedrijf een plant in zijn catalogus heeft staan maar die niet in voorraad heeft en die ook niet kan leveren. Ik begrijp dat een bedrijf bezoekers naar zijn website wil lokken maar een redelijk actuele voorraadlijst op je website vind ik toch wel gemakkelijk, zowel voor de klant als de kweker.

Dit wil overigens niet zeggen dat Damien Devos deze Cercis niet in voorraad heeft.


Gegroet, de tuinprins
zondag 6 september 2015 - 07:25
pplakke

Pplakke

http://www.ebay.de/itm/WEISSBLUHENDER-JUDASBAUM-CERCIS-CANADENSIS-TEXAS-WHITE-250-CM-RARITAT-/291517334398?hash=item43dfc9837e
op ebay staat er een maar die kost 150 euro.
verzenden zal ook niet goedkoop zijn voor een boom van 2 en halve meter.

op deze site zou hij ook beschikbaar zijn maar weer groot en dus duur.
http://www.palmaverde.nl/bloemen-cercis-canadensis-texas-white-judasboom.html

hier vond ik nog een wite soort royal white genaamd.
klein maar wel goedkoop.
http://www.hachmann.de/onlineshop.html?products_id=319&tx_multishop_pi1%5Bpage_section%5D=products_detail
zondag 6 september 2015 - 12:31
Roeliee

Roeliee

Bedankt allemaal voor jullie input! Ik had er eigenlijk geen benul van dat het een eerder zeldzame boom was, die toch een hoog prijskaartje heeft blijkbaar... Geen idee of ik er zoveel geld voor over zou hebben, want dan weet je eigenlijk nog niet zeker of hij wel aanslaat... Blijkbaar is het ook niet zo'n snelle groeier, vandaar waarschijnlijk ook de hoge prijzen voor een groter exemplaar, wat natuurlijk wel te begrijpen valt.

En inderdaad, zoals tuinprins zegt, jammer dat bedrijven/kwekers hun planten online in hun cataloog staan hebben en als je er dan bent omdat je het plantje wilt kopen, blijkt hij niet meer te zijn... Zou inderdaad gemakkelijk zijn moest je ergens een idee hebben of het er al dan nog niet is. Swat dat is natuurlijk weer eens iets gans anders!

Nog eens allemaal bedankt om te helpen denken. Ik zal er nog eens goed over nadenken of het budget het al dan niet toelaat...

Groetjes
Roeliee
maandag 7 september 2015 - 10:50
c j de k

C j de k

Hoi Roeliee
Bij Esveld staan ze momenteel op voorraad 35 euro voor een boompje van een halve meter.
Palma Verde exoten in oost Noord Brabant heeft bomen staan van 2,5 m voor 135 euro , zelf afhalen daar.
Er zijn genoeg mooie goedkopere bomen

Groetjes C j de k
dinsdag 8 september 2015 - 22:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon