menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenblijvende plantheester voor natte grond

Ga naar meest recente reactie

Wewe

Wewe

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar wintergroene planten/heesters voor natte grond. In de winter met plassen en in de zomer zeer vochtig. Het stuk is lager gelegen en eigenlijk op het randje van moerassig. Drainage is niet mogelijk.
Ik ben van plan te werken met iris sibirica, Lysimachia, Salix, Juncus spiralis,...
Ik zou echter ook een groenblijvende toets willen verwerken, maar ik vrees dat ik geen gepaste groenblijvende plant zal vinden (met uitz. van de Juncus dan).
Op dit tuinforum zit echter kennis waar je soms versteld van kan staan. Het mag wel geen woekeraar zijn zoals de lisdodde.

Alvast bedankt voor de moeite.

Werner
woensdag 2 juli 2008 - 10:00
Spuddy

Spuddy

Als je de plantengids gebruikt en je vult bij habitat 'vochtige bodem' en bij wintergroen 'bladhoudend' in, krijg je meteen 68 resultaten.

http://www.tuinadvies.be/plantengids.php

woensdag 2 juli 2008 - 16:25
printemps

Printemps

hallo

kan je de grond niet ophogen ofzo
of grond uithalen achteraan en vooraan erop gooien
dan heb je nadien een droger stuk grond met meer mogelijkheden
en achteraan krijg je dan een natuurlijke kikkerpoel of vijver

mvg
an
woensdag 2 juli 2008 - 17:15
WiPe

WiPe

Baccharis halmifolia, groenblijvend en groeit van nature in moerassen.
woensdag 2 juli 2008 - 19:35
Wewe

Wewe

Bedankt,
Baccharis ga ik zeker opzoeken.
Het voorste deel is verhoogd. Het is al een achterliggend gedeelte en een vijver mag niet.

In de plantengids kan je enkel vochtige bodem selecteren en geen natte. Dat is een groot verschil. Astilbe bvb staat graag in vochtige grond. Maar als hij in de winter te nat staat, kan hij rotten.
Ik moet dus wat afgaan op ervaringen van mensen die vochtminnende, groenblijvende planten hebben op toch wel natte grond.
Iemand?

In ieder geval al bedankt voor de reacties.
Werner
woensdag 2 juli 2008 - 23:34
FIDO

FIDO

Ik heb zelf goede ervaring met Photinia op een nat stuk.
donderdag 3 juli 2008 - 20:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon