menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Opknapbeurt tuinhuisje

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

't Was al enkele jaren geleden dat het dak van het tuinhuisje nog eens heropgefrist was.....ben niet zo happig meer om op 83 jarige leeftijd nog een "dakwandeling" te maken....maar gewapend met 2 ladders (1 langs weerszijden) vier brede stevige, lange planken, een stalen borstel, een speciale "schraper" en een "bidon" speciale "eternitverf" heb ik het me toch geriskeerd en ben zeer content van het resultaat.

Foto's van uw Tuin

dinsdag 26 april 2016 - 21:15
Louisa S

Louisa S

Paronoto, hiervoor krijg je van mij een dikke !
Op die leeftijd .... dan nog wel ....

groetjes Louisa
dinsdag 26 april 2016 - 21:29
LT

LT

Vakwerk geleverd
dinsdag 26 april 2016 - 21:37
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Ik doe het je niet na, daarom krijg je van mij een bloemetje, geweldige prestatie.
dinsdag 26 april 2016 - 22:27
sophora

Sophora

Paranoto,
Flink van u maar hier zijn al lang alle eternit platen van het dak genomen en vervangen door aluminium. Eternit is asbest. Kankerverwekkend. Met de ijzeren borstel al dat stof doen opwaaien...niet gezond.

woensdag 27 april 2016 - 09:31
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

"Met de ijzeren borstel al dat stof doen opwaaien...niet gezond"

Inderdaad, maar met een mond/neus masker loop je geen gevaar. Wie te voet hier langs de steenweg loopt "snuift" heel wat anderen "bazaar" op ..... ze rijden hier "kop aan gat" kilometers lang tijdens de spitsuren.....Er zijn "tellers" aangebracht boven de steenweg die regelt de tijdsduur van de verkeerslichten d.w.z. dat wie bvb van uit een "zijstraat" de steenweg opmoet daar al eens 10 minuten en soms meer staat "te schilderen" vooraleer hij groen krijgt en zich tussen de bende kan wringen. Bij goed weer ga ik wandelen, ver van die steenweg, langs kleine veldwegen en doorheen de bossen ...genieten van zowel de pure "veldlucht" maar ook al eens van de stank van pas uitgegoten mest door een of andere boer....en gij nu....'k Zie me daar al lopen met mijn gas/stankmasker....ze zijn in staat om de politie op te bellen " Er loopt hier een gemaskerd individu rond".......Uiteindelijk is men nergens nog stof of stankvrij......
woensdag 27 april 2016 - 17:23
azrael

Azrael

Super gedaan! Was het dan bij jullie beter weer? Of tussen de vlagen door?
woensdag 27 april 2016 - 22:01
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

We zijn al "opgeschoven naar 4 mei zie ik vandaag...ben deze morgen aan een "groten opkuis van hetgeen mijnen hof zou moeten zijn ....Kweekte daarin "vroeger" van alles en nog wat maar met het nog ouder worden is dat allemaal stil gevallen...en dat zag er dan op den duur zo uit



maar..... vandaag kon ik het niet meer aanzien en in een soort "payottenkoleire" ben ik aan een groten opkuis begonnen en dat zal wel een tijdje duren vooraleer dat alles opgeruimd zal zijn....heb al drie kruiwagens vol op de composthoop gekieperd....
Wordt vervolgd....
woensdag 4 mei 2016 - 20:51
LT

LT

Niet vergeten: Een tuin houd je gezond
woensdag 4 mei 2016 - 23:03
Paronoto

Paronoto

Maar ik ben nu wel pompaf en 't is nog niet helemaam opgekuisd.....maar "werk" loopt niet weg....
donderdag 5 mei 2016 - 21:03
Harry54

Harry54

En hoe het het nu met de tuin?
Harry
maandag 13 juni 2016 - 10:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon