menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Mijnen hof of wat daar voor doorgaat...

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Al nen helen tijd "bewerk" ik mijn hof niet meer ttz ik probeer het proper te houden maar mijnen ouderdom (82) belet me om er nog om het even wat in te planten...en daarmee heb ik al werk genoeg....Hoe die paddestoelen daar in terecht zijn gekomen is me een raadsel en d'er komen nog "vreemde dingen" te voorschijn die ik niet "gepland" heb.....sabotage?.



Nog een "toemaatje "

dinsdag 25 augustus 2015 - 21:31
LT

LT

Wordt nu dus het hofke der verrassingen....
dinsdag 25 augustus 2015 - 22:18
minouke

Minouke

Het proper houden is ook tuinieren en toch al een heel karwei op zich.
woensdag 26 augustus 2015 - 10:51
Roeli

Roeli

Zelf doe ik het precies anders om.
Het perk , aan het terras, staat inmidels zo vol, met vaste planten en bodembedekkers, dat er geen zwarte grond meer is te zien.Dus........ geen onkruid meer, weinig onderhoud.
Ja, af en toe uitgebloeide bloemen verwijderen. Maar er moet toch iets te doen zijn in de tuin.
En alles verder naar achteren , wat uit het zicht staat, daar mag de natuur mee spelen. Wel tot op zekere hoogte , natuurlijk, maar ja mijn lichaam laat het ook vaak afweten en dan moet je wat.
Wel veel planten in potten. Die pak je op, zet ze op de tafel en behandel ze dan.
Vergt wel veel water geven, maar dat kan ook rechtop staande gebeuren.
Het is alleen vervelend dat ze regelmatig vliegles krijgen, maar nog steeds niet kunnen vliegen.
Dan konden ze zelf naar de waterton gaan. Nu moet ik ze steeds weer oppakken.
Maar ik zou mijn tuin nog niet willen missen.
groetjes Roeli
woensdag 26 augustus 2015 - 13:55
summerspookje

Summerspookje

paronoto
ai zielig zeg misschien ook wilde bloemen zaaien , komen elk jaar terug ,geen onderhoud,alleen verwelkte uittrekken
ik schrok me een bult, ben zoiets van u niet gewoon
groetjes
summer

Foto's van uw Tuin

maandag 25 juli 2016 - 15:59
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

ps dat zijn niet de wilde bloemen hoor,t'is maar hier heb ik ook geen werk aan, heb raad van minouke opgevolgd en tussen de planten kruipthym geplant
groetjes
summer
maandag 25 juli 2016 - 16:03
summerspookje

Summerspookje

nog een fototje
maandag 25 juli 2016 - 16:05
summerspookje

Summerspookje

fout fototje hierboven

Foto's van uw Tuin

maandag 25 juli 2016 - 16:07
summerspookje

Summerspookje

nog een ideetje,heb zoals roeli, ook veel potten staan , en ja watergeven, en verlepte bloemen knippen,dan blijven ze lang nieuwe bloemen geven

Foto's van uw Tuin

maandag 25 juli 2016 - 16:12
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Zeer "sjiek" bravo !
Hier een "vogelbad" naast de gietwatervaten. Wordt nu wel druk "bezocht" want in de hele wijde omtrek is er van water niet veel te vinden ...we wonen hier bijna boven op de heuvelrug en de dichtst bijgelegen
plas of beek is al 2km verwijderd....of...hier en daar een minizwemkommetje.....

Foto's van uw Tuin

zaterdag 27 augustus 2016 - 15:59
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto


Anemone japonica


Bergeria
zaterdag 27 augustus 2016 - 16:17
LT
zaterdag 27 augustus 2016 - 16:20
satomi

Satomi

Mooi!
donderdag 29 september 2016 - 17:25
summerspookje

Summerspookje

efkes hulp
ik krijg mails dat ik berichten heb , maar kan begot nergens vinden waar ik het open kan maken,
groetjes
summer
vrijdag 30 september 2016 - 10:55
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Hoi Summerspookje, kijk eens in de rechter bovenhoek. Daar staat zo'n wit kopje, toch. Als het goed is staat daar een cirkel met een cijfer er in.

Op die cirkel klik je, dan komen er berichten te staan die heel lichtgeel gekleurd zijn. Dat zijn de berichten die je nog niet hebt gelezen. Staan de letters in een witte ondergrond, dan heb je die berichten al gelezen.

Het kan daar ook nog zijn dat je persoonlijke berichten hebt; dan staat dat rode cirkeltje naast het bovenste bericht. Daar klik je dan weer op.

Hoop dat 't zo duidelijk is
vrijdag 30 september 2016 - 11:13
Paronoto

Paronoto

Kwam efkes kijken of alles nog in orde was.....Een merelvrouwtje?

Foto's van uw Tuin

vrijdag 30 september 2016 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon