menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Open Tuindagen in het Kasteel van Hex B

Ga naar meest recente reactie

Polplastron

Polplastron



























Het resultaat: een koffervol Arisaema, Pinellia, een paar varens, Disporum, ... en wat vroege bollen om te planten ...
zondag 15 juni 2014 - 20:31
jdcoster

Jdcoster

Mooie fotoreportage.
Spijtig dat het zo ver is voor ons.
maandag 16 juni 2014 - 09:57
Polplastron

Polplastron

Eerlijk gezegd vind ik de evenementen in het Park van Beervelde eigenlijk wel interessanter hoor. In Heks is de tuin wel de moeite (vooral de moestuin), maar het "beursgedeelte" is niet zo erg groot. In Beervelde is dat wel groter en vind je als plantenliefhebber meer afwisseling en een groter aanbod. Een aantal handelaars die gisteren op het domein van het kasteel van Hex stonden, staat overigens ook in Beervelde zoals o.a. Rozenkwekerij Lens, bollenkwekerij Nijssen, etc.

En Beervelde ... dat is vlak bij jou hé!

Groeten,

Pol
maandag 16 juni 2014 - 10:24
Patrikc

Patrikc

Ben deze keer niet geweest.

Wat staat er onder die afdakconstructie in de groentetuin ?
maandag 16 juni 2014 - 10:26
Polplastron

Polplastron

Dat zijn nestblokken voor solitaire bijen. Mooie constructie is het overigens!
maandag 16 juni 2014 - 11:02
minouke

Minouke

Dit jaar ben ik ook niet geweest ... in feite vergeten
Maar 't is wel mooi en zoals Pol zegt een moestuin om jaloers op te zijn maar ja daarmee voed je een gans regiment.
Wat mij wel wat lastig maakt is dat ze toch wel veel ingang vragen €8 de man en gewoonlijk ben je al niet alleen, tenslotte kom je om te kopen denk ik dan. Winkels vragen ook geen ingang hé.

Minder groot (interessant) als Beervelde, spijtig dat die nu voor ons zo ver is.
Vroeger woonden we in Grimbergen en was het nog te doen.
maandag 16 juni 2014 - 11:16
Patrikc

Patrikc

Pol, ik bedoel die lange constructie met doorzichtig dak in de groentetuin
maandag 16 juni 2014 - 11:17
Polplastron

Polplastron

Wat mij wel wat lastig maakt is dat ze toch wel veel ingang vragen €8 de man en gewoonlijk ben je al niet alleen, tenslotte kom je om te kopen denk ik dan. Winkels vragen ook geen ingang hé.

Minder groot (interessant) als Beervelde, spijtig dat die nu voor ons zo ver is.
Vroeger woonden we in Grimbergen en was het nog te doen.

Die 8 euro vond ik ook wel pittig, maar ik denk dat dat in Beervelde hetzelfde was? Natuurlijk krijg je daar iets meer waar voor je geld, dat staat vast.
Het feit dat men entree-geld vraagt, vind ik nog niet zo'n ramp, maar het mag iets democratischer. Wel was het mooi dat onze kinderen gratis binnen mochten.

Pol, ik bedoel die lange constructie met doorzichtig dak in de groentetuin

Die lange constructie was een soort provisorische serre; het waren allemaal glasramen op houten palen en daaronder groeien tomaten. Wat het voordeel hiervan is of waarom men dit zo gedaan heeft, weet ik niet; moestuinen zijn niet helemaal m'n ding, dus ik heb het ook niet nagevraagd .... Sorry!

Groeten,

Pol
maandag 16 juni 2014 - 11:51
jdcoster

Jdcoster

Om tomaten buiten ziektenvrij op te kweken is het vaak voldoende om ze af te schermen tegen de regen. Een gesloten serre is niet echt nodig. De oogst volgt alleen wat later.
Nog meer minimalistisch zijn de doorzichtige hoezen in kunststof die de webwinkel o.a. verkoopt.
maandag 16 juni 2014 - 13:07
Polplastron

Polplastron

Weer wat bijgeleerd!
maandag 16 juni 2014 - 18:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon