menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wij zijn op zoek

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Wie wil zijn mechelse koekoeken weg !! maar op een diervriendelijke manier?!
Wij zijn op zoek naar mechelse koekoek ... momenteel in de eerste plaats een haan, maar kippen zijn ook welkom, we hebben plaats !! en er wordt voor de dieren bij ons goed gezorgd, ze kunnen naar hartelust scharrelen in de tuin die volledig afgesloten is !!men zegge het voort !!
donderdag 23 januari 2014 - 19:06
minouke

Minouke

Moest je geen vinden, heb je al gedacht om eens naar een asiel te gaan.
Let dan wel dat je geen oud beestje krijgt dat al lang geen eitjes meer legt of een haan op pensioen.
donderdag 23 januari 2014 - 19:13
myriam56

Myriam56

D'as nog eens een gedacht Minouke, ik wist niet dat ze in een asiel buiten poezen en honden ook kippen binnen pakten !!
donderdag 23 januari 2014 - 19:16
minouke

Minouke

Niet al de asielcentra, onze oudste haan, een Brahma komt van het Vogelopvangcentrum Heusden Zolder.
donderdag 23 januari 2014 - 21:36
BOSVROUW

BOSVROUW

Als je aan Mechelse koekoek hennen denkt, bij mij waren het niet zo'n beste leggers! Liepen nochtans vrij rond!
vrijdag 24 januari 2014 - 10:42
Lino

Lino

Ga je je kippen hier kopen? Denk je ook aan het transport? Kan je ze niet beter in Frankrijk kopen?
vrijdag 24 januari 2014 - 13:19
myriam56

Myriam56

Goeie middag iedereen...bedankt voor al de tips... wij gaan dus batterijkippen adopteren, voor de eitjes.. ( bvb.:zie red een batterykip op facebook) en de Mechelse koekoek in de eerste plaats omdat ik ze super mooi vind ..Wij zijn absoluut geen slagers .. maar als het dan toch eens zou moeten heb ik dan liever een struise lekkere hoevekip... Of we het over ons hart gaan krijgen is nog wat anders.. (want zelfs vliegen met een gebroken poot helpen we nog verder !! ) ..
maar in de eerste plaats dus echt voor het amuzement !!
en we hebben dus een grote camionet dus het vervoer is geen enkel probleem
Als ik hier kippen koop dan zullen het blue de bresse zijn !!
vrijdag 24 januari 2014 - 14:03
cetinel

Cetinel

bedoel je net,poule de bresse,of bleu de landes??
zaterdag 25 januari 2014 - 01:30
mia_heyl7

Mia_heyl7

wij zouden heel graag twe kippen eneen haan zetten, maar meneer en mevrouw vos zouden wat blij zijn, met onze dieren, nee dus, helaas
dinsdag 4 november 2014 - 16:08
myriam56

Myriam56

Sorry voor weinig op het forum te komen piepen... ik kijk soms over de reactie's in de mailboxen !!
en we hebben het razend druk..we willen voor nieuwjaar boven wonen, maar door de zware storm is in antwerpen toen het dak van de garage gesneuveld en die wordt dus half november hertsteld of vervangen.... de garagebaas, speelt al lang met ons voeten, nogthans betaal ik voor twee plaatskes bijna 200 euro op de maand, en als we dan met ons bus toekomen ergens rond een uur of negen s'avonds staat er iemand anders op ons vaste plaats of is er zo slecht geparkeerd dat we der gewoon niet in kunnen rijden, de plaatsen zijn zowiezo al heel erg krap !!.... dus nu moesten we de mustang ( die met een platte batterij stond) dringend verhuizen... dus we gaan die van den eerste keer naar frankrijk brengen met een remorque, maar dat is natuurlijk rapper gezegd dan gedaan , er moest ruimte worden gemaakt in de overvolle schuren !!... een trekhaak op de nieuwe ( tweede handsje hoor) bus... een batterij enzovoort enzoverder !!!.... een hele bedoening !! wie meer wil weten moet maar op mijne facebook of mijn blogje gaan lezen !!.....
Dat was dus den intro
Voor mia heyI7
hier zitten ook vossen wij sluiten die elke avond op , en laten die s'morgens gewoon buiten, nu scharrelen ze in de volledige tuin !!..... en 1 kuikentje dan nu een week of drie is ( calimero) moeten we elke avond bij zijn moeder in het (hoge) hok zetten... maar we doen het graag, we zijn begonnen met wyandotte's maar zodra we meer tijd en ruimte hebben gemaakt ...; moeten er dus izegemmenaar of mechelse koekoeken komen, die zijn hier redelijk duur !!... dus meesleuren van ons belgiqueske !! is de boodschap !!
Zo groetjes ik ga aan mijn vlees beginnen.... choarma(overschot van vlees dat gebbqt was !!!....
dinsdag 4 november 2014 - 16:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon