menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vierkantemeter tuin en potgrond

blacky

Blacky

Hallo,

Ik heb een planten groentenbak gemaakt of ik ben er met bezig. Deze is 220 cm x 35cm x40cm (lxbxh)
Deze is in tand en groefplanken zoals mijn tuinhuis. Ik zou hier een palstic folie in leggen (behalve de onderkant) zodat het houd beschermd blijft. Daarna ook een wortel doek zodat het water weg kan lang onder. Onderaan zou ik een soort plastic rooster leggen wat alles tegen houd van aarde, doek enz.
Ik zou als onderste laag argex leggen en daar dan potgrond op.
Nu zit ik met een paar vragen. Welke potgrond neem ik het best. Ben al eens gaan kijken naar Aveve maar ik zie de vele soorten potgrond. ook zie ik grond verbeteraar. Wat neem ik het beste?

Welke kruiden of groenten ed kan ik in zo een bak zetten? Moet ik op speciale dingen letten?

woensdag 18 mei 2016 - 11:16
charelke

Charelke

Ik zou de goedkoopste potgrond nemen ,men kan nog altijd zelf verbeteren met voeding,kippen- met koemest korrels vb . Planten; iets waar je dagelijks gebruik van maakt zoals enkele peterselie plantjes , een vak met snij sla,of een vak met radijsjes waar men achteraf enkele kroppen sla in opkweekt ,hier en daar wat tagates (stinkers in de volksmond) wat kruiden zoals salie of thijm,basilicum of een bestuifd struikje mini tomaten.Of 1 bloemkool in een vak. Je kan er van alles in zetten naar eigen smaak maar niet te veel stuks want alles groeit en wordt groter éh.
groetjes
Charelke uit Ham
woensdag 18 mei 2016 - 15:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon