menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mooie Hemerocalissen of eendagslelie...

Ga naar meest recente reactie

Chez Chopin

Chez Chopin

Ik heb hier een aantal potten (2.5l) uitgeplant staan met de mooie Hemerocallis of beter gekend als de ééndagslelie, maar met de gekrulde bladeren.

Ik heb ze in grote potten uitgeplant voor de winter waardoor ze nu al sterker geworteld staan en nu klaar zijn om zonder problemen in de vaste grond te komen waar ze uitbloeien tot mooie struiken van deze prachtige bloemen.

Er zijn 5 soorten die ik heb.
Deze planten doen het zeer goed en zijn ook echt winterhard. Ze doen het goed op elke grondsoort.


Ik heb deze prachtige planten moeten verscheuren om plaats te maken voor een hele verzameling Alstroemeria's die ik bij mijn schoonvader ga halen omdat zij naar een serviceflat verhuizen.

Bij interesse hoor ik het wel.

Mvg,
Bert

Planten & Tuinbenodigdheden

zaterdag 2 mei 2015 - 10:17
Roeli

Roeli

Het zou wel leuk zijn als je woonplaats vermeld stond.
Nu heb ik geen flauw idee hoe ver je bij mij weg woont.
zaterdag 2 mei 2015 - 15:38
Chez Chopin

Chez Chopin

Beste,

Ik woon te Diest.
Ik heb net mijn login bijgewerkt.

mvg,
Bert
zaterdag 2 mei 2015 - 17:26
swerts29

Swerts29

Bert, wat vraag je voor die planten of kunnen we ook ruilen
donderdag 7 mei 2015 - 10:16
Chez Chopin

Chez Chopin

Hallo,

Voorlopig kan/wil ik niet ruilen omdat mijn tuin vrij volgeplant staat. Zoals ik al melde ben ik een hele verzameling Alstroemeria's gaan halen bij mijn schoonvader en die hebben alle vrije plaatsen ingenomen. Ik heb zelfs mieten zoeken o ze geplant te krijgen

Ik vraag 3.5€ voor deze planten. Pot van 2.5 liter.

De foto laat ze in de potten zien maar ondertussen zijn ze al heel wat bij gegroeid..ze zijn nu ongeveer rond de 30 cm hoog..

Mvg,
Bert

Planten & Tuinbenodigdheden

donderdag 7 mei 2015 - 17:15
swerts29

Swerts29

Bert,

Is het goed voor u als ik eens langs kom ong. einde mei
om de soort te zien ,heb ook interesse voor die alstroemerias
in bloei te zien heb er zelf ook verschillendevan.
vrijdag 8 mei 2015 - 21:30
Patrikc

Patrikc

Bert, ken je de cultivars bij naam ?
vrijdag 8 mei 2015 - 23:02
Chez Chopin

Chez Chopin

Hallo Patrick,

Jazeker, geen enkel probleem. Best is dat je afwacht om te zien wanneer de planten in bloei staan. door omstandigheden heb ik van de planten geen foto's kunnen nemen waardoor ik ook even moet afwachten welke planten welke kleur gaan hebben.

Ik zal u iets laten weten van zodra ze in bloei staan, dan spreken we wel iets af.

Ook wat de Alstroemeria's betreft, ik heb er zoveel dat ik er ook enkele in pot zal plaatsen omdat er al een aantal mensen achter gevraagd hebben.
Ook hier weer best even afwachten tot ze in bloei staan. Hier heb ik wel de namen van...enkel van de ééndaglelies ben ik ze kwijt, helaas.. enkel van eentje heb ik nog het naamstaafje gevonden.

Je hoort me wel wanneer het zover is.

Fijn weekend,
Mvg,
Bert

Planten & Tuinbenodigdheden

zaterdag 9 mei 2015 - 13:26
Chez Chopin
zaterdag 9 mei 2015 - 13:27
Chez Chopin

Chez Chopin

Even een update doen van de foto' van deze mooie planten.

Planten & Tuinbenodigdheden

zaterdag 18 juli 2015 - 16:37
Chez Chopin

Chez Chopin

Beste tuinliefhebbers,

Aangezien niet alle potten vorig jaar in knop zijn gekomen, kan ik u nu terug deze aanbieden maar met knop.
De planten staan sinds vorig jaar in 3 liter potten uitgepot en zijn goed geworteld.

De foto hieronder toont u aan welke kleuren ik heb.

Indien jullie nog interesse hebben hoor ik het graag.

Planten & Tuinbenodigdheden

zondag 19 juni 2016 - 08:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon