menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help! Miereninvasie!

Ga naar meest recente reactie

KatrienVandevelde

Tekst aangepast

KatrienVandevelde

Na 15 jaar ons gazon niet zo heel goed verzorgd te hebben, beslisten we een nieuw aan te leggen en het dit keer wél goed te doen.
De grond werd eerst goed geploegd en na verschillende weken de grond te laten toezakken nog eens geverticuleerd. Twee weken geleden dan werd de grond aangestampt met een roller, werd er kalk, meststof voor aanleg gazon en natuurlijk graszaad gestrooid en vervolgens hebben we het nog eens goed platgerold.
Dankzij de regen van de laatste dagen verschijnen er eindelijk onluikende grassprietjes op de bewerkte vlakte, maar o jee! Wel elke halve meter staat er nu ook een mierentorentje. Wat een invasie! Het gazon in spe lijkt wel een kraterveld! Als ik de mulle grond van de torentjes wegtik, blijkt het zowel om zwarte als bruine mieren te gaan.
Help, wat kan ik doen om ze te doen verdwijnen uit mijn delicaat pril gazon?
zondag 22 mei 2016 - 13:02
KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

Hierbij ook twee fotos

C&S ziekten en plagen

zondag 22 mei 2016 - 15:13
KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

en de tweede

C&S ziekten en plagen

zondag 22 mei 2016 - 15:13
Pouketie01

Pouketie01

Ik had het ook op verschillende plaatsen in mijn gazon en gewoon azijn op gespoten en weg waren ze.
zondag 22 mei 2016 - 15:54
Marei

Marei

......en hoe zag je gras er daarna uit Pouketie????? Ik gebruik azijn om gras weg te krijgen wat tussen de straatsteentjes zit.....na een paar dagen is het bruin!
zondag 22 mei 2016 - 16:00
Pouketie01

Pouketie01

Neen, Marei, geen bruin gras
zondag 22 mei 2016 - 16:04
Paronoto

Paronoto

Bewaar urine van enkele dagen oud en giet daarmee....ze komen NOOIT meer terug....
zondag 22 mei 2016 - 16:10
Pouketie01

Pouketie01

http://www.mierenbestrijden.com/mieren-in-gazon/

Dit heb ik net opgezocht en hier staat ook in van te benevelen met azijn.
zondag 22 mei 2016 - 16:11
Marei

Marei

@Pouketie, even je link bekeken; ik bestrijd het gras tussen de steentjes altijd met pure azijn......vandaar. Als ik 't verdun moet ik 't veel te vaak herhalen.
En verdund zal het natuurlijk niet zoveel kwaad kunnen.
zondag 22 mei 2016 - 16:40
Pouketie01

Pouketie01

@Marei: ja, tussen de steentjes op gras en onkruid met pure azijn en in het gazon verlengen met water. Mijn schuld dat had ik moeten vermelden!
zondag 22 mei 2016 - 17:05
KatrienVandevelde

KatrienVandevelde

Hartelijk bedankt! Ga het alleszins proberen!
maandag 23 mei 2016 - 07:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon