menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wolluizen

Ga naar meest recente reactie

sjeek

Sjeek

bij het controleren van een paar cactussen na een vakantie zag ik een paar wolluizen maar de besmetting was bijna niet zichtbaar
maar na het optillen van potten ben ik me rot geschrokken de besmetting is groot vooral aan de onderzijde en omtrek van de potten aan de buiten kant .heeft iemand hier meer mee te maken gehad
zondag 16 augustus 2015 - 14:23
Wiebe

Wiebe

Ik had een vergelijkbare ervaring in mijn Stapelia-achtigen na de winterperiode. Alles schoonmaken, verpotten, spuiten met een contact-insecticide zijn volgens mij de te treffen maatregelen. Ik giet mijn hele collectie 1 keer per jaar (soms 2 keer per jaar) met Admire, een helaas niet meer verkrijgbaar systemisch middel.
maandag 17 augustus 2015 - 22:39
sjeek

Sjeek

klopt ik ben ook op zoek geweest naar Admie maar het mag niet meer verkocht worden in Nederland helaas misschien nog in België ?
woensdag 19 augustus 2015 - 18:26
RdB

RdB

In heel Europa verboden, en daarbuiten ook al heel vaak.

Ruud
woensdag 19 augustus 2015 - 20:23
casper50

Tekst aangepast

Casper50

ik heb daar soms ook last van is er nog een
ander wonder middel voor dat je kan gebruiken ?
ik heb dat soms op mijn Epiphyllum planten








C&S ziekten en plagen

zondag 26 juni 2016 - 16:26
RikGh

RikGh

Ik merk dat die wolluizen hun favoriete cactussen hebben. Ze kruipen liefst op bepaalde soorten en anderen die er juist naast staan hoeven ze niet. Ik denk dat ze het sap van bepaalde soorten lekkerder vinden. Kunst is mss om het sap voor hen niet lekker meer te maken. Ik heb als test een fles orval (met veel hop in) opengedaan en gemengd met water en aan die cactussen gegeven waar wolluis opzat. Eens zien wat er gebeurt... Volgend jaar kweek ik enkele planten tabak en zal daar ook sap van maken om te zien welk resultaat dit zal geven.
dinsdag 1 november 2016 - 19:20
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Over dat onderwerp kun je gemakkelijk een dik boek vullen met alle reeds verschenen liiteratuur.....+ deze in dit Forum......


C&S ziekten en plagen

dinsdag 1 november 2016 - 20:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon