menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beestjes maar welke

Ga naar meest recente reactie

Daniel_SJD

Daniel_SJD

Dag allemaal,

Ik kwam tot de vervelende ontdekking dat er in de aarde van AL mijn planten hele kleine beestjes zitten. Ik vermoed dat de aarde die ik gebruikt heb om te verpotten niet goed ontsmet is oid. Hoe dan ook, de beestjes zijn zo klein dat ik ze onmogelijk kan fotograferen. Het lijfje is als een staafje, wit tot bijna doorzichtig en ze lopen vrij snel rond over de aarde.

Het vervelende is, dat de planten erdoor sterven. Mijn adenium obesum babies redden het niet en mijn niet succulenten gaan zelfs nog veel sneller dood. Misschien vreten ze de wortels aan? Hoe dan ook, heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en belangrijker nog, wat eraan te doen is?

Hartelijke groet,

Daniel
donderdag 6 december 2007 - 21:28
Ferdinand

Ferdinand

Probeer de grond licht vochtig te maken met water en "PERFECTION" eraan toe te voegen. hou de teperatuur wel wat hoger tot deaarde terug droog is.
Fernand
donderdag 6 december 2007 - 21:35
Daniel_SJD

Daniel_SJD

Probeer de grond licht vochtig te maken met water en "PERFECTION" eraan toe te voegen. hou de teperatuur wel wat hoger tot deaarde terug droog is.
Fernand


Ik zal morgen eens bij het tuincentrum kijken of ik "PERFECTION" kan vinden en dan zal ik dat eens proberen!!
donderdag 6 december 2007 - 21:48
Pieter

Pieter

Hoi,
De diertjes die u beschrijft lijken inderdaad op springstaartjes, maar ik denk niet dat zijn de schuldige zijn, maar eerder een 'nevenverschijnsel'. Deze houden van vochtige grond met veel onverteerd materiaal, iets wat de meeste cactussen en vetplanten ronduit haten. Verpotten in een deftig substraat en droog houden zou ik zeggen.
donderdag 6 december 2007 - 21:58
Paronoto

Paronoto

Hoi,
De diertjes die u beschrijft lijken inderdaad op springstaartjes, maar ik denk niet dat zijn de schuldige zijn, maar eerder een 'nevenverschijnsel'. Deze houden van vochtige grond met veel onverteerd materiaal, iets wat de meeste cactussen en vetplanten ronduit haten. Verpotten in een deftig substraat en droog houden zou ik zeggen.


9 op 10 is dat juist, maar ik zou alle aarde verwijderen en NIKS verpotten, gewoon de planten in lege iets te kleine bloempotten "ophangen" en regelmatig de wortels blijven controleren. Die planten op die manier overwinteren kan geen kwaad daarvan sterven ze zeker niet, ik doe dat bvb met ALLE nieuw verworven planten (bvb tombolaplanten) en die worden pas van nieuw en aangepast grondmengsel voorzien wanner alles in orde schijnt.
vrijdag 7 december 2007 - 15:46
Thiviers

Thiviers

Ben toch benieuwd of "Perfection" geholpen heeft. Na al die jaren nog steeds last van de onbekende beestjes?
zaterdag 10 oktober 2015 - 11:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon