menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Woekerende planten

Ga naar meest recente reactie

Eryngium

Eryngium

Ik heb in mijn tuin een hoekje dat de hele dag in de schaduw ligt en ik zou dit graag willen opvullen. Nu is de vraag of jullie planten kennen die het goed doen in de schaduw en dat heel rap een oppervlak kunnen bedekken.
dinsdag 19 december 2017 - 21:41
Ken M

Ken M

oost indische kers misschien?

Hier groeit die zowel in de schaduw als in volle zon, je hebt ze in verschillende kleuren, zeer geliefd bij de bijen en je de is zelfs eetbaar.
Groeit vrij snel en komt elk jaar terug.

Ken
woensdag 20 december 2017 - 02:09
sugar

Sugar

Elfenbloem (Epimedium) is daar voor geschikt. Het duurt wel een jaar of twee voor ze echt flink groeien
woensdag 20 december 2017 - 06:07
minouke

Minouke

Klimop
woensdag 20 december 2017 - 07:30
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Pachysandra. Is ook nog groenblijvend en aucuba heester wil vast ook wel staat hier in halfschaduw.

Bloemen & Planten

woensdag 20 december 2017 - 10:43
Tuinprins

Tuinprins

Zevenblad, bloeit goed in de schaduw en is ook nog eetbaar! Niet weg te krijgen
woensdag 20 december 2017 - 12:13
Eryngium

Tekst aangepast

Eryngium

Die Epimedium en Pachysandra zien er leuk uit. Ja ik heb niet zo goeie ervaringen met klimop want er stond ergens klimop in de tuin en die is gewoon helemaal los beginnen gaan waar door ik de grond helemaal moest afgraven en ook de draad is overgegroeid over de borduren bij de buren dus die woekert te veel. En ik heb zevenblad in de tuin op bepaalde plekken maar vind dees nu niet zo een mooie plant en ik zie dees meer als een onkruid dan een tuinplant. Maar wel nog leuke suggesties en bedankt allemaal voor de reacties!
woensdag 20 december 2017 - 21:12
Ken M

Ken M

Onkruid bestaat niet

Nog enkele ideeen;
Look zonder look
Smeerwortel
Bergamotkruid
Borage

Groeien ook makkelijk in de schaduw en zijn allen eetbaar.

Ken
donderdag 21 december 2017 - 00:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon