menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Spaanse margriet

Ga naar meest recente reactie

Henk33

Henk33

Hallo,

Deze Spaanse margriet heb ik in het voorjaar als klein plantje gekocht en hij is behoorlijk groot geworden.
Ik heb al verschillende stekken ervan, maar ik wil de plant ook binnen laten overwinteren.
Omdat hij zo groot is wil ik hem helemaal terugknippen. Kan ik dit nu doen en overleeft de plant dan toch de winter?

Groet
Henk

Bloemen & Planten

donderdag 26 oktober 2017 - 18:53
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Je kan die terugsnoeien voor je ze binnen zet.
vrijdag 27 oktober 2017 - 07:29
Dunya

Dunya

Ik had er ook gekocht in de lente om een leegte in het bloembed te vullen. Nu vraag ik me af of ze winterhard zijn? Ik was niet van plan om ze binnen te halen daar ze in volle grond geplant zijn.
vrijdag 27 oktober 2017 - 08:39
Patrikc

Patrikc

In een normale winter zijn ze zeker niet winterhard.

Maar je weet nooit, misschien slaat de klimaatverandering keihard toe en vriest het niet deze winter...

En anders koop je volgende lente nieuwe voor een prikje.
vrijdag 27 oktober 2017 - 08:50
Dunya

Dunya

In West-Vlaanderen is het nooit echt koud. Ik ga ze in ieder geval niet verplanten.
zondag 29 oktober 2017 - 08:39
Tuinprins

Tuinprins

Als Spaanse margriet zeer beschut staat en niet te nat kan de plant de winter overleven. Of ze het in 't tweede jaar dan ook goed doen, zou ik niet weten.


Gegroet, de tuinprins
zondag 29 oktober 2017 - 09:40
Dunya

Dunya

Ja ze staan in volle zon langs de veranda met boomschors aan hun voetjes.
Afwachten hé Tuinprins!
maandag 30 oktober 2017 - 08:14
anneravoet

Anneravoet

Ik heb er zo verschillende staan in allerlei kleuren. Ik snoei ze een paar keer per jaar helemaal terug en telkens komen ze groter terug. Ze staan hier ondertussen 5 jaar
woensdag 8 november 2017 - 12:40
marcopinti19

Marcopinti19

Hallo iedereen! Ik heb een vraag.Enkele maanden geleden heb ik een Spaanse margriet aangekocht en geplant in een pot (in potgrond), op zich doet de plant het goed, maakt constant bloemen bij...Nu merk ik dat de bladeren aan de onderkant en ook in mindere mate in de kern van de plant geel beginnen te worden en afsterven.Heeft iemand een idee hoe dit komt? Om de 2 weken geef ik de plant wat vloeibare meststof en ik hou de grond wat vochtig maar zeker niet te nat....alvast bedankt.

Bloemen & Planten

dinsdag 26 juni 2018 - 21:40
hildestyne12

Hildestyne12

Ik heb een drietal weken spaanse margrieten in potten staan. De kleur was lila wit met een donkerder hartje. Vorig weekend kleurden de bloemen plots bruin rood. Paar dagen later hadden ze opnieuw hun oorspronkelijke kleur. Nu zijn ze weer bruin rood. Hoe komt dat? Kan de plots lagere temperatuur daarmee te maken hebben?
3/4/2022
zaterdag 2 april 2022 - 14:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon